Pregled bibliografske jedinice broj: 831196
Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista
Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista // Zbornik radova Život u digitalnom dobu: Društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Book of Proceedings, Second International Scientific and Professional Conference ''Fedor Rocco'' Marketing and Communications / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 354-366 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 831196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista
(Efficiency of Slavomjer, sentiment analysis tool, on the Jutarnji and Vecernji list)
Autori
Ivanuš, Renato ; Ivanuš, Željana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Život u digitalnom dobu: Društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Book of Proceedings, Second International Scientific and Professional Conference ''Fedor Rocco'' Marketing and Communications
/ Grmuša, Tanja - Zagreb : Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016, 354-366
ISBN
978-953-57657-8-3
Skup
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Living in a Digital Age: Social Aspects, Second International Scientific and Professional Conference 'Fedor Rocco' Marketing and Communications
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Analiza sentimenta; Slavomjer; Jutarnji list; Večernji list; analiza sadržaja
(sentiment analysis Slavomjer; Jutarnji list; Večernji list; content analysis)
Sažetak
Rad se temelji na rezultatima istraživanja analize sentimenta brendova Jutarnji.hr i Vecernji.hr Slavomjerom, alatom koji analizira sentiment na hrvatskom jeziku. Večernji list i Jutarnji list sa svojim dnevnim tiskanim izdanjima i internetskim portalima pri vrhu su prema prodaji (čitanosti), odnosno posjećenosti. Često se može čuti da su to i najuglednije, najvjerodostojnije i najrelevantnije hrvatske dnevne novine. No sustavnih i sveobuhvatnih istraživanja koja bi potvrdila ta mišljenja, koja te medijske kuće vrlo često koriste u svojim marketinškim aktivnostima, jednostavno nema. Zbog toga smo odlučili analizirati kako ta dva brenda kotiraju na Slavomjeru, alatu za analizu sentimenta. Analiza sentimenta je dio strojne obrade jezika u kojem se za određeni tekst određuje sentiment. Analiza sentimenta najčešće je binarna klasifikacija, u kojoj se određuje je li tekst pozitivan ili negativan. Glavna hipoteza istraživanja je da Slavomjer ne može prepoznati ironiju i sarkazam u analiziranim tekstovima, te da zbog toga rezultati analize sentimenta tim alatom nisu u potpunosti vjerodostojni. Da bismo provjerili rezultate Slavomjera za Večernji i Jutarnji list u promatranom razdoblju, koristili smo se kvalitativnom i kvantitativnom analizom sadržaja. Cilj je bio dobiti podatke o broju pozitivnih, negativnih i neutralnih komentara te dobivene rezultate usporediti s rezultatima Slavomjera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti