Pregled bibliografske jedinice broj: 831121
Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"
Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?" // Filozofska istraživanja, 30 (2010), 4; 715-716 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, ostalo)
CROSBI ID: 831121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"
(Interdisciplinary scientific symposium "Wherefore education today, and who needs it?")
Autori
Mudri, Nebojša
Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 30
(2010), 4;
715-716
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, ostalo
Ključne riječi
Obrazovanje; Bolonjska reforma; tržište rada; autentična egzistencija
(Education; Bologna reform; work market; authentic existence)
Sažetak
Obrazovanje za potrebe tržišta rada, koje je zapravo obuka ili puka izobrazba za postizanje neke izvanjske svrhe, vođena i upravljana ekonomskim pokazateljima isplativosti, konkurentnosti i iskoristivosti znanja, posebno se pokazuje neprikladno humanističkim znanostima čija se uloga u ovome sklopu čini posve suvišnom. Stoga su na simpoziju postavljena pitanja autonomije sveučilišta, slobodnih od ekonomske zavisnosti i njihovog trenutnog pretvaranja u gospodarske subjekte koji egzistiraju na tržištu (Ozren Žunec), zatim povijesti odnosa institucionalnog obrazovanja i slobodnog samooblikovanja čovjeka prema primjerenom obrazovnom idealu u napetosti življenja (Davor Ljubimir), kvalitativnih karakteristika Bolonjske reforme obrazovnog sustava u nas, prema 9 ideologijskih modela austrijskog sociologa Manfreda Prischinga (Jasmina Božić), povezanosti neoliberalnog kapitalizma i struktura obrazovnog sustava koji odgovara na njegove zahtjeve (Mislav Žitko), ponovnog cjelovitog samoozbiljenja bîti čovjeka kroz odgoj i obrazovanje koji nastupaju kao jedno, na primjeru takve mogućnosti otkrivene u Platonovoj filozofiji (Petar Šegedin), primjerenosti suvremene pedagogijske znanosti ovome zadatku (Igor Mikecin), mogućnosti autentičnog samooslobo- đenja čovjeka kroz odgoj koji potiče produktivnu asimilaciju životnih formi rasta i razvoj genija, na tragu filozofije ranoga Nietzschea (Ivan Stublić) te teoretskog slobodnog samosvršnog znanja, koje se očituje kao djelatnost duha u prisvajanju, razvijanju, predavanju, preobrazbi i proizvođenju u skladu s cjelinom svega što jest, a čini bit obrazovanja koja je danas pala u zaborav (Damir Barbarić).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Klinički bolnički centar Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus