Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 831121

Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"


Mudri, Nebojša
Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?" // Filozofska istraživanja, 30 (2010), 4; 715-716 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, ostalo)


CROSBI ID: 831121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"
(Interdisciplinary scientific symposium "Wherefore education today, and who needs it?")

Autori
Mudri, Nebojša

Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 30 (2010), 4; 715-716

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, ostalo

Ključne riječi
Obrazovanje; Bolonjska reforma; tržište rada; autentična egzistencija
(Education; Bologna reform; work market; authentic existence)

Sažetak
Obrazovanje za potrebe tržišta rada, koje je zapravo obuka ili puka izobrazba za postizanje neke izvanjske svrhe, vođena i upravljana ekonomskim pokazateljima isplativosti, konkurentnosti i iskoristivosti znanja, posebno se pokazuje neprikladno humanističkim znanostima čija se uloga u ovome sklopu čini posve suvišnom. Stoga su na simpoziju postavljena pitanja autonomije sveučilišta, slo­bodnih od ekonomske zavisnosti i njiho­vog trenutnog pretvaranja u gospodarske subjekte koji egzistiraju na tržištu (Ozren Žunec), zatim povijesti odnosa institucionalnog obrazovanja i slobodnog samooblikovanja čovjeka prema primjerenom obrazovnom idea­lu u napetosti življenja (Davor Ljubimir), kvalitativnih karakteristika Bolonjske reforme obrazovnog sustava u nas, prema 9 ideologijskih modela austrijskog sociologa Manfreda Prischinga (Jasmina Božić), povezanosti neoliberalnog kapitalizma i struktura obrazovnog sustava koji odgovara na njegove zahtjeve (Mislav Žitko), ponovnog cjelovitog samoozbiljenja bîti čovjeka kroz odgoj i obrazovanje koji nastupaju kao jedno, na primjeru takve mogućnosti otkrivene u Platonovoj filozofiji (Petar Šegedin), primjerenosti suvremene pedagogijske znanosti ovome zadatku (Igor Mikecin), mogućnosti autentičnog samooslobo- đenja čovjeka kroz odgoj koji potiče produktivnu asimilaciju životnih formi rasta i razvoj genija, na tragu filozofije ranoga Nietzschea (Ivan Stublić) te teoretskog slobodnog samosvršnog znanja, koje se očituje kao djelatnost duha u prisvajanju, razvijanju, predavanju, preobrazbi i proizvođenju u skladu s cjelinom svega što jest, a čini bit obrazovanja koja je danas pala u zaborav (Damir Barbarić).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Klinički bolnički centar Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Mudri, Nebojša
Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?" // Filozofska istraživanja, 30 (2010), 4; 715-716 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, ostalo)
Mudri, N. (2010) Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?". Filozofska istraživanja, 30 (4), 715-716.
@article{article, author = {Mudri, Neboj\v{s}a}, year = {2010}, pages = {715-716}, keywords = {Obrazovanje, Bolonjska reforma, tr\v{z}i\v{s}te rada, autenti\v{c}na egzistencija}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, volume = {30}, number = {4}, issn = {0351-4706}, title = {Znanstveno-filozofijski simpozij "\v{C}emu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"}, keyword = {Obrazovanje, Bolonjska reforma, tr\v{z}i\v{s}te rada, autenti\v{c}na egzistencija} }
@article{article, author = {Mudri, Neboj\v{s}a}, year = {2010}, pages = {715-716}, keywords = {Education, Bologna reform, work market, authentic existence}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, volume = {30}, number = {4}, issn = {0351-4706}, title = {Interdisciplinary scientific symposium "Wherefore education today, and who needs it?"}, keyword = {Education, Bologna reform, work market, authentic existence} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font