Pregled bibliografske jedinice broj: 831111
Formativna procjena u nastavi stranoga jezika struke na visokoškolskim ustanovama
Formativna procjena u nastavi stranoga jezika struke na visokoškolskim ustanovama // OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE / Omrčen, D ; Cigan, V. (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2016. str. 217-230 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 831111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formativna procjena u nastavi stranoga jezika struke na visokoškolskim ustanovama
(Formative assessment in teaching LSP at higher education institutions)
Autori
Skledar Matijević, Ana ; Krčelić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE
/ Omrčen, D ; Cigan, V. - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2016, 217-230
Skup
1. međunarodna konferencija OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.02.2016. - 20.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
formativna procjena ; ishodi učenja ; strani jezik struke ; povratna informacija ; sumativno ocjenjivanje
(formative assessment ; learning outcomes ; LSP ; feedback ; summative assessment)
Sažetak
Formativna procjena znanja može se definirati kao kontinuirano praćenje napretka studenata i kontinuirano davanje povratnih informacija o napretku s ciljem unaprjeđivanja učenja jer studentima ukazuje na područja koja su slabije svladali. Tako pomaže i studentima i nastavnicima da prepoznaju problematična područja te ih usmjerava da prilagodbom podučavanja s jedne strane i učenja s druge problematično gradivo zajednički svladaju. Takva procjena znanja odlično se uklapa u podučavanje stranoga jezika struke na visokoškolskoj razini jer se ne fokusira samo na završni ispit, tj. na ocjenjivanje uspjeha studenata na pisanome ili usmenome dijelu ispita, što je za studente često i najveći pokretač u obrazovanju, već u obzir uzima i aktivnosti, tj. učenje koje se odvija tijekom samoga nastavnog procesa. Naime, nastava stranih jezika na bilo kojoj razini podrazumijeva visok stupanj interakcije učenika i nastavnika, a davanje povratnih informacija prepoznato je kao bitan element te interakcije. Formativna procjena znanja može na studente djelovati motivirajuće jer na taj način „grade“ svoju ocjenu, odnosno mogu pratiti svoj napredak i razvoj tijekom trajanja kolegija. Studenti tako dobivaju proaktivnu ulogu u obrazovnom procesu, stječu naviku procjenjivanja vlastitoga rada i prognoziranja uspjeha. Nadalje, formativna procjena znanja nastavniku omogućuje jednostavnije i transparentnije procjene dostizanja ishoda učenja. Osim toga, otvara mogućnosti za uvođenje suradničkoga učenja, suradničke procjene znanja i/ili samoprocjene znanja, korištenje rubrika za ocjenjivanje te uporabu informacijskih tehnologija za potporu. Na primjerima kolegija Engleski jezik za financije, koji se u održava u sklopu Specijalističkoga diplomskog studija Financijski menadžment, te kolegija Engleski jezik za projektni menadžment, koji se održava u sklopu Specijalističkoga diplomskog studija Projektni menadžment na Veleučilištu Baltazar Zaprešić, pokazat će se neke uočene prednosti ovoga pristupa ocjenjivanju za strani jezik struke naspram klasičnoga sumativnoga ocjenjivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Ana Skledar Matijević
(autor)