Pregled bibliografske jedinice broj: 830981
MOTIVACIJA UČENIKA SEDMIH RAZREDA ZA STJECANJE ZNANJA IZ NASTAVNOG PREDMETA BIOLOGIJA
MOTIVACIJA UČENIKA SEDMIH RAZREDA ZA STJECANJE ZNANJA IZ NASTAVNOG PREDMETA BIOLOGIJA // Zbornik sažetaka 12. hrvatskog biološkog kongresa / Book of abstracts of the 12th Croatian biological congress / Klobučar, Göran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udovič, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan (ur.). (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 830981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MOTIVACIJA UČENIKA SEDMIH RAZREDA ZA STJECANJE ZNANJA IZ NASTAVNOG PREDMETA BIOLOGIJA
(Seventh graders’ motivation for knowledge acquisition of elementary school biology)
Autori
Novoselić, Daniela ; Kletečki, Nataša ; Bulić, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 12. hrvatskog biološkog kongresa / Book of abstracts of the 12th Croatian biological congress
/ Klobučar, Göran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udovič, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan (ur.). - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2015
Skup
12. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 18.09.2015. - 23.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motivacija; biologija; ekstrinzična motivacija; intrinzična motivacija; osjećaj uspješnosti; strah od neuspjeha
(motivation; biology; extrinsic motivation; intrinsic motivation; feeling of success; fear of failure)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je korištenjem „Upitnika o motiviranosti za učenje biologije“ utvrditi jesu li učenici sedmih razreda motivirani za učenje biologije. Uzorak su činili učenici sedmih razreda jedne gradske osnovne škole. Temeljni instrument bio je anketni upitnik koji sadrži trideset čestica zatvorenog tipa na koja su odgovori mogući unutar 5-stupanjske skale Likertovog tipa. Šest je elemenata unutar kojih su raspoređena pitanja upitnika: intrinzična motivacija, ekstrinzična motivacija, osobna procjena važnosti učenja biologije, lokus unutarnje kontrole, procjena vlastite uspješnosti, anksioznost pri provjeri znanja iz biologije. Ispitanici su ponekad do često motivirani za učenje biologije. Ekstrinzično su motivirani: važna im je dobra ocjena iz biologije no do takve ocjene žele doći uz povremeno učenje. Ne uočavaju povezanost između sadržaja biologije i svakodnevnog života. Učenicima je stalo do postizanja uspjeha, ali su istovremeno obuzeti snažnim strahom od neuspjeha. Uzrok svog uspjeha i/ili neuspjeha učenici percipiraju kao više ili manje podložan njihovoj kontroli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija