Pregled bibliografske jedinice broj: 830503
Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole
Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole, 2003. (rukopis).
CROSBI ID: 830503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rukopis
Godina
2003
Ključne riječi
spremnost za školu; školska uspješnost
(/)
Sažetak
Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između školske uspješnosti i prilagodbe na kraju prvoga razreda osnovne škole i rezultata na testu spremnosti za školu (TSŠ), rezultata na progresivnim obojenim matricama, dobi, procijenjenih ponašanja učenika (roditelji i učiteljice), roditeljskog odgojnog stila i nekih socioekonomskih varijabli (broj članova kućanstva, obrazovanost oca i majke, zaposlenost oca i majke, samohrano roditeljstvo i trajanje pohađanja dječjega vrtića prije upisa u prvi razred). Ukupni broj je ispitane djece 140. Rezultati regresijskih analiza ukazuju na to da školsku uspješnost i prilagodbu na kraju prvoga razreda predviđa djetetova procijenjena spremnost za školu (uspjeh na subtestu percepcije i grafomotorike) objašnjavajući kod dječaka 10%, a kod djevojčica 6.5% varijance ukupnoga školskog uspjeha. Utvrđena je kumulativnost nepovoljnih okolnosti u obliku životnih uvjeta prije i po upisu u prvi razred, za školski uspjeh i prilagodbu te izraženost problema u ponašanju djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Radi se o pisanom stručnom radu koji broji ukupno 39 stranica, napisanom od strane psihologa Željka Račkog, izrađenom pod mentorstvom psihologinje mentorice Željke Živković, u okviru stjecanja uvjeta za polaganje stručnoga ispita po završetku jednogodišnjega pripravničkog staža kao psiholog u osnovnim školama, a pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa i Zavoda za školstvo Republike Hrvatske, 14. veljače 2004. u Zagrebu. Pisanim radom i predajom ovoga teksta položen je stručni ispit za stručnoga suradnika psihologa. Predsjednik je ispitnoga povjerenstva bio Stjepan Cipek.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)