Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 830503

Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole


Rački, Željko
Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole, 2003. (rukopis).


CROSBI ID: 830503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole

Autori
Rački, Željko

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rukopis

Godina
2003

Ključne riječi
spremnost za školu; školska uspješnost
(/)

Sažetak
Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između školske uspješnosti i prilagodbe na kraju prvoga razreda osnovne škole i rezultata na testu spremnosti za školu (TSŠ), rezultata na progresivnim obojenim matricama, dobi, procijenjenih ponašanja učenika (roditelji i učiteljice), roditeljskog odgojnog stila i nekih socioekonomskih varijabli (broj članova kućanstva, obrazovanost oca i majke, zaposlenost oca i majke, samohrano roditeljstvo i trajanje pohađanja dječjega vrtića prije upisa u prvi razred). Ukupni broj je ispitane djece 140. Rezultati regresijskih analiza ukazuju na to da školsku uspješnost i prilagodbu na kraju prvoga razreda predviđa djetetova procijenjena spremnost za školu (uspjeh na subtestu percepcije i grafomotorike) objašnjavajući kod dječaka 10%, a kod djevojčica 6.5% varijance ukupnoga školskog uspjeha. Utvrđena je kumulativnost nepovoljnih okolnosti u obliku životnih uvjeta prije i po upisu u prvi razred, za školski uspjeh i prilagodbu te izraženost problema u ponašanju djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Radi se o pisanom stručnom radu koji broji ukupno 39 stranica, napisanom od strane psihologa Željka Račkog, izrađenom pod mentorstvom psihologinje mentorice Željke Živković, u okviru stjecanja uvjeta za polaganje stručnoga ispita po završetku jednogodišnjega pripravničkog staža kao psiholog u osnovnim školama, a pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa i Zavoda za školstvo Republike Hrvatske, 14. veljače 2004. u Zagrebu. Pisanim radom i predajom ovoga teksta položen je stručni ispit za stručnoga suradnika psihologa. Predsjednik je ispitnoga povjerenstva bio Stjepan Cipek.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko
Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole, 2003. (rukopis).
Rački, Ž. (2003) Spremnost za školu, intelektualni status i procjene ponašanja od strane roditelja i učitelja kao prediktori školske uspješnosti djece u prvome razredu osnovne škole. /. Rukopis.
@unknown{unknown, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2003}, keywords = {spremnost za \v{s}kolu, \v{s}kolska uspje\v{s}nost}, title = {Spremnost za \v{s}kolu, intelektualni status i procjene pona\v{s}anja od strane roditelja i u\v{c}itelja kao prediktori \v{s}kolske uspje\v{s}nosti djece u prvome razredu osnovne \v{s}kole}, keyword = {spremnost za \v{s}kolu, \v{s}kolska uspje\v{s}nost} }
@unknown{unknown, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2003}, keywords = {/}, title = {/}, keyword = {/} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font