Pregled bibliografske jedinice broj: 830224
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 14 (2016), 1; 87-102 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 830224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke
(The Impact of Brand Extension on Parent Brand Personality)
Autori
Krupka, Zoran ; Butara, Ana
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 14
(2016), 1;
87-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
osobnost marke; proširenje marke; Aakerin model osobnosti marke
(brand personality; brand extension; Aaker's model of brand personality)
Sažetak
Jedna od najčešćih strategija predstavljanja novih proizvoda na tržište je proširenje marke. Da bi proširenje marke bilo uspješno mora postojati konzistentnost imidža i kategorije proizvoda roditeljske i proširene marke. Obzirom da u literaturi postoji jaz u proučavanju utjecaja proširenja marke na osobnost (kao jednu od osnovnih komponenti imidža) roditeljske marke, upravo on predstavlja svrhu i glavni doprinos ovog rada. Za potrebe istraživanja kreirane su tri varijante upitnika kojima je mjerena osobnost roditeljske marke koristeći Aakerin model osobnosti marke. Dok je bazična varijanta upitnika mjerila osobnost roditeljske marke bez predstavljenog hipotetskog proširenja, preostale dvije varijante su mjerile osobnost roditeljske marke nakon prezentiranog hipotetskog proširenja unutar iste i u novu kategoriju proizvoda. Rezultati su pokazali da proširenje marke unutar iste kategorije proizvoda ne utječe na promjenu dimenzija osobnosti roditeljske marke, dok proširenje u novu kategoriju utječe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Journal of Economic Literature