Pregled bibliografske jedinice broj: 830093
Čitanje kroz igru: važnost poticanja čitanja od najranije dobi
Čitanje kroz igru: važnost poticanja čitanja od najranije dobi // Zbornik radova znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom "Dijete, igra, stvaralaštvo" / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 53-64 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 830093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje kroz igru: važnost poticanja čitanja od najranije dobi
(Reading through play: the importance of developing reading habits from an early age)
Autori
Bubić, Andreja ; Jukić, Tonća ; Šijaković, Eni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom "Dijete, igra, stvaralaštvo"
/ Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016, 53-64
ISBN
978-953-7395-94-0
Skup
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom "Dijete, igra, stvaralaštvo"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
čitanje; igra; kreativnost; škola; vrtić
(reading; play; creativity; school; kindergarten)
Sažetak
Čitanje predstavlja jednu od najfascinantnijih ljudskih sposobnosti koja nije samo nužna za opstanak u suvremenom svijetu, već uz to pojedincu otvara čudesan, zanimljiv i poticajan svijet koji mu bez knjiga ne bi bio dostupan. Čitanje potiče na razmišljanje, razvija maštu, kreativnost, emocionalni razvoj i empatiju, te je stoga vrlo važno razumjeti kako se ta vještina kod djece stječe i razvija. Naime, da bi djeca i mladi naučili čitati, zavoljeli knjigu i stvorili čitalačke navike, nije dovoljno samo naučiti slova i čitati u školi. Umjesto toga, važno je da obitelj stvori potrebno okruženje i pozitivne temelje na koje se kasnije mogu nadograditi aktivnosti odgojitelja i učitelja usmjerene poučavanju čitanja. Pritom je važno postupno razvijati predčitalačke vještine te ljubav djeteta prema knjizi, što će kasnije postati osnova za stjecanje složenijih čitalačkih navika. Stoga se u ovom radu detaljnije opisuje važnost čitanja, kao i načini na koje se kroz igru i obiteljsku interakciju od najranije dobi stječu predčitalačke i čitalačke vještine. U radu su predstavljena i razmišljanja skupine odgojitelja, roditelja i učitelja o prednostima i važnosti čitanja te načinima poticanja čitanja kod djece. Ovaj rad nudi i niz smjernica vezanih uz korištenje igara i manipulativnih sredstava namijenjenih razvoju pismenosti, kao i općih savjeta koji roditeljima, odgojiteljima i učiteljima mogu pomoći u poticanju čitalačke kulture kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija