Pregled bibliografske jedinice broj: 829819
KONKURENTNOST VELEUČILIŠTA NA REGIONALNOM TRŽIŠTU VISOKOG OBRAZOVANJA
KONKURENTNOST VELEUČILIŠTA NA REGIONALNOM TRŽIŠTU VISOKOG OBRAZOVANJA, 2016., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 829819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONKURENTNOST VELEUČILIŠTA NA REGIONALNOM TRŽIŠTU VISOKOG OBRAZOVANJA
(UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES COMPETITIVENESS ON REGIONAL HIGH EDUCATION MARKET)
Autori
Stanić, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
02.06
Godina
2016
Stranica
194
Mentor
Glavaš, Jerko
Neposredni voditelj
Barković, Dražen
Ključne riječi
Stručno obrazovanje; veleučilište; Strategija Europa 2020; ekonomija usluga; tercijarno obrazovanje; cjeloživotno obrazovanje
(practice-oriented education; university of applied science; Europe 2020 Strategy; service economy; tertiary education; lifelong education.)
Sažetak
U drugoj polovici 20. stoljeća u Europi se pored klasičnih sveučilišta pojavljuje drugi stup visokog obrazovanja koji se zasniva na stručnom obrazovanja. U Hrvatskoj takav oblik obrazovanja pružaju veleučilišta i visoke škole. Hrvatske je članica Europske unije, a pristupom Bolonjskom konvenciji postala je i članica Europskog prostora za visoko obrazovanje. Stoga se hrvatsko visoko obrazovanje ne može promatrati izvan visokog obrazovanja Europske unije i Bolonjskog procesa. Jedna ode temeljnih vrednota Europske unije je mobilnost rada, kapitala, roba i usluga, a kroz program Erasmus+ potiče se mobilnost studenata. Sve to dovodi do nužnog ujednačavanja kriterija i kurikuluma u većini država Europske unije, te se visoko obrazovanje više ne može promatrati izvan neke šire regije. Moderna ekonomija već je duboko zašla u područje ekonomije usluga te tržište rada zahtjeva sve obrazovanije radnike. Svako zanimanje za koje je potrebno visoko obrazovanje ne traži nužno klasičnu sveučilišnu naobrazbu, veće teži ka stručnom znanju studenta/radnika. Ova doktorska disertacija nastoji kroz povijesni kontekst i moderne ekonomske prilike razumjeti koncept stručnog visokog obrazovanja, a potom, nakon što se utvrde sve prednosti i mane ovakvog oblika visokog obrazovanja, provjeriti jesu li veleučilišta i ostale ustanove stručnog visoko obrazovanja izgradile svoju poziciju na tržištu te jesu li dovoljno konkurentni u odnosu na druge institucije tercijarnog ili sekundarnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek