Pregled bibliografske jedinice broj: 829788
Uticaj društvenog marketinga na stvaranje zdravog stila života
Uticaj društvenog marketinga na stvaranje zdravog stila života, 2015., doktorska disertacija, Univerzitet "Džon Nezbit" (Megatrend univerzitet), Fakultet za poslovne studije, Beograd, Republika Srbija
CROSBI ID: 829788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uticaj društvenog marketinga na stvaranje zdravog stila života
(Impact of social marketing on creating a healthy lifestyle)
Autori
Guzovski, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Univerzitet "Džon Nezbit" (Megatrend univerzitet), Fakultet za poslovne studije
Mjesto
Beograd, Republika Srbija
Datum
10.12
Godina
2015
Stranica
222
Mentor
Prof. dr. Beba Rakić, redovni profesor
Ključne riječi
društveni marketing; zdrav stil života; zdravlje; zdrava hrana; fizička aktivnost; holistički pristup zdravlju; marketing aktivnosti; navike; promena ponašanja
(social marketing; healthy lifestyle; health; healthy food; physical activity; holistic approach to health; marketing activities; habits; behaviour change)
Sažetak
Danas je zdravlje u središtu nacionalnih i međunarodnih politika i strategija razvitka. Društveni marketing podrazumeva upotrebu marketinških principa i tehnika kako bi se uticalo na ciljnu grupu da dobrovoljno prihvati, odbije, izmeni ili napusti ponašanje u korist pojedinca, grupe ili društva u celini s namerom unapređenja kvaliteta života. Primenom marketinga u ostvarivanju vizije i misije strategija kojima se promoviše zdravlje i zdrav stil života doprinosi se boljem rešavanju društvenih problema kao i boljem funkcionisanju društva kao celine. Holističkim marketing aktivnostima svih zainteresovanih strana zajednice od vlada, farmaceutskih kompanija, poljoprivrednih organizacija i proizvođača zdrave hrane, obrazovnih institucija na stvaranju pozitivnih stavova i navika o zdravom stilu života, razvoju zdravstvenog turizma i promocije velnesa, te uticaja globalizacije, viralnog marketinga i medija na informisanost stanovnika nastoji se uticati na razvijanje svesti o brizi za zdravlje i potrebu razvijanja zdravog stila života. Promena ponašanja i navika ljudi jedan je od najtežih zadataka društvenog marketinga jer se od ljudi traži promena njihovih navika, a istovremeno im se ne pokazuje korist neke nove navike ili promenjenog stila života. Ulaganje u sopstveno zdravlje je jedan od primarnih ciljeva koji u konačnici doprinosi kulturi življenja, a zdrav stil života treba postati krucijalna životna veština.
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Ekonomija