Pregled bibliografske jedinice broj: 829743
Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola
Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola // Učenje za poduzetništvo, 3 (2013), 2; 190-201 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 829743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola
(Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes)
Autori
Elezović, Ines ; Muraja, Jasmina
Izvornik
Učenje za poduzetništvo (1848-1264) 3
(2013), 2;
190-201
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenje za poduzetništvo; obrazovna politika; tržište rada; vanjsko vrednovanje
(learning for entrepreneurship; educational policy; labour market; external evaluation)
Sažetak
Učenje za poduzetništvo relativno je nov pojam koji se u hrvatskom obrazovnom sustavu pojavljuje s objavom Ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i Europskim kvalifikacijskim okvirom (2008), zatim adaptiranima u Hrvatski kvalifikacijski okvir (2012). Temeljna ideja povezivanja obrazovanja s tržištem rada težnja je modernih država, a koja obuhvaća razvoj, pristup i upravljanje ciljanim znanjima, njihovu praktičnu primjenu i s njima povezane vještine potrebne za uspješno zapošljavanje. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja na nacionalnom uzorku učenika srednjih škola (N = 3 345) provedenom u okviru projekta „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima ispitana je s 20 zadataka temeljenima na sadržaju predmeta Politika i gospodarstvo te Poduzetništvo. Učenici su postigli najviše 20 bodova, od moguća 24, a prosječni je rezultat 9, 42 boda (SD = 3, 46). Većinu zadataka točno je riješilo oko polovice učenika. Najmanje učenika (4, 8%) točno je odgovorilo na pitanje o ključnim skupinama menadžerskih vještina, dok je 72, 4% učenika pokazalo poznavanje sadržaja osnovnog gospodarskog načela. Najrazvijenije zemlje prepoznale su važnost poticanja poduzetničke klime i obrazovnih politika u kojima je učenje za poduzetništvo dio nacionalne strategije. Traženje rješenja ekonomske krize u obrazovanju stvara pak dodatan pritisak na sustav koji ima zadaću odgajati i obrazovati, te istovremeno, jačati nacionalnu ekonomiju.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Pedagogija