Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 829743

Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola


Elezović, Ines; Muraja, Jasmina
Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola // Učenje za poduzetništvo, 3 (2013), 2; 190-201 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 829743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola
(Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes)

Autori
Elezović, Ines ; Muraja, Jasmina

Izvornik
Učenje za poduzetništvo (1848-1264) 3 (2013), 2; 190-201

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učenje za poduzetništvo; obrazovna politika; tržište rada; vanjsko vrednovanje
(learning for entrepreneurship; educational policy; labour market; external evaluation)

Sažetak
Učenje za poduzetništvo relativno je nov pojam koji se u hrvatskom obrazovnom sustavu pojavljuje s objavom Ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i Europskim kvalifikacijskim okvirom (2008), zatim adaptiranima u Hrvatski kvalifikacijski okvir (2012). Temeljna ideja povezivanja obrazovanja s tržištem rada težnja je modernih država, a koja obuhvaća razvoj, pristup i upravljanje ciljanim znanjima, njihovu praktičnu primjenu i s njima povezane vještine potrebne za uspješno zapošljavanje. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja na nacionalnom uzorku učenika srednjih škola (N = 3 345) provedenom u okviru projekta „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima ispitana je s 20 zadataka temeljenima na sadržaju predmeta Politika i gospodarstvo te Poduzetništvo. Učenici su postigli najviše 20 bodova, od moguća 24, a prosječni je rezultat 9, 42 boda (SD = 3, 46). Većinu zadataka točno je riješilo oko polovice učenika. Najmanje učenika (4, 8%) točno je odgovorilo na pitanje o ključnim skupinama menadžerskih vještina, dok je 72, 4% učenika pokazalo poznavanje sadržaja osnovnog gospodarskog načela. Najrazvijenije zemlje prepoznale su važnost poticanja poduzetničke klime i obrazovnih politika u kojima je učenje za poduzetništvo dio nacionalne strategije. Traženje rješenja ekonomske krize u obrazovanju stvara pak dodatan pritisak na sustav koji ima zadaću odgajati i obrazovati, te istovremeno, jačati nacionalnu ekonomiju.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Jasmina Muraja (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Elezović, Ines; Muraja, Jasmina
Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola // Učenje za poduzetništvo, 3 (2013), 2; 190-201 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Elezović, I. & Muraja, J. (2013) Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 190-201.
@article{article, author = {Elezovi\'{c}, Ines and Muraja, Jasmina}, year = {2013}, pages = {190-201}, keywords = {u\v{c}enje za poduzetni\v{s}tvo, obrazovna politika, tr\v{z}i\v{s}te rada, vanjsko vrednovanje}, journal = {U\v{c}enje za poduzetni\v{s}tvo}, volume = {3}, number = {2}, issn = {1848-1264}, title = {Informiranost u\v{c}enika o poduzetni\v{c}kim sadr\v{z}ajima u programima srednjih \v{s}kola}, keyword = {u\v{c}enje za poduzetni\v{s}tvo, obrazovna politika, tr\v{z}i\v{s}te rada, vanjsko vrednovanje} }
@article{article, author = {Elezovi\'{c}, Ines and Muraja, Jasmina}, year = {2013}, pages = {190-201}, keywords = {learning for entrepreneurship, educational policy, labour market, external evaluation}, journal = {U\v{c}enje za poduzetni\v{s}tvo}, volume = {3}, number = {2}, issn = {1848-1264}, title = {Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes}, keyword = {learning for entrepreneurship, educational policy, labour market, external evaluation} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font