Pregled bibliografske jedinice broj: 829741
Percepcija karijere poduzetnika kod srednjoškolskih učenika strukovnih škola u Republici Hrvatskoj
Percepcija karijere poduzetnika kod srednjoškolskih učenika strukovnih škola u Republici Hrvatskoj // Učenje za poduzetništvo, 2 (2012), 2; 227-234 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 829741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija karijere poduzetnika kod srednjoškolskih učenika strukovnih škola u Republici Hrvatskoj
(Perception of Vocational School Students in Croatia towards the Carrier of Entrepreneur)
Autori
Tafra, Vitomir ; Elezović, Ines ; Sertić, Ivana
Izvornik
Učenje za poduzetništvo (1848-1264) 2
(2012), 2;
227-234
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
karijera poduzetnika, strukovno obrazovanje, stavovi učenika
(entrepreneurial career, vocational education, student attitudes)
Sažetak
U ovom radu predstavljeni su rezultati dijela istraživanja na nacionalnom reprezentativnom uzorku učenika srednjih strukovnih škola (N=2 353) a koji se odnose na percepciju učenika strukovnih škola prema karijeri poduzetnika. Istraživanje je realizirano u okviru projekta Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“ a koji ima za svoju osnovnu zadaću, kvalitativnim i kvantitativnim metodama, utvrditi stavove ključnih aktera prema poduzetničkim sadržajima u srednjim školama koje provode različite obrazovne programe. Naime, upravo za učenike srednjih strukovnih škola pretpostavljamo da će činiti jezgru budućih poduzetnika na kojima se velikim dijelom temelji ekonomska budućnost zemlje. Učenici su generalno pozitivno usmjereni na mogućnost poduzetničke karijere, no svoje poznavanje praktičnih pravila poslovanja ocjenjuju osrednjim. Velikom većinom smatraju da je praktične vještine potrebne za pokretanje vlastitoga posla moguće naučiti (92, 5%) i to podjednako lako kroz dodatne edukacije (upisivanje tečaja) i odrađivanje prakse, te u radu za nekoga drugoga, a najteže kroz pokretanje vlastite tvrtke. Ovaj nalaz ukazuje na to da učenici završnih razreda strukovnih škola imaju visoka očekivanja od redovnih, izvanrednih i dopunskih obrazovnih programa, a zapravo prilično nevoljko sami preuzimaju inicijativu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA