Pregled bibliografske jedinice broj: 829738
URBANI MANAGEMENT Izazovi, upravljački trendovi i regeneracijske prakse za gradove
URBANI MANAGEMENT Izazovi, upravljački trendovi i regeneracijske prakse za gradove / Lamza - Maronić, Maja ; Glavaš, Jerko ; Mavrin, Igor (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet u Osijeku ; Studio HS internet, 2016
CROSBI ID: 829738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
URBANI MANAGEMENT Izazovi, upravljački trendovi i
regeneracijske prakse za gradove
(URBAN MANAGEMENT Challenges, management trends and
regeneration practices for cities)
Autori
Lamza - Maronić, Maja ; Glavaš, Jerko ; Mavrin, Igor
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Ekonomski fakultet u Osijeku ; Studio HS internet
Grad
Osijek
Godina
2016
Stranica
92
ISBN
978-953-253-135-0
Ključne riječi
management ; urbana ekonomija ; upravljanje gradom ; kreativni gradovi
(management ; urban economy ; city management ; creative cities)
Sažetak
Urbani menadžment jedan je od neophodnih aktivnosti, kojima se teži postići zadovoljstvo građana, izgraditi pozitivni imidž grada i tako utjecati na poboljšanje njegove atraktivnosti. Sustavno planiranje, upravljanje i kontroling svih gradskih aktivnosti temelj je uspješnosti grada i zato je primjena koncepta urbanog menadžmenta neophodna u uvjetima jačanja međunarodne konkurencije. Promišljanje o urbanom menadžmentu u knjizi je strukturirano na četiri poglavlja: 1. Kreativni gradovi (Creative city) - odgovor na globalne izazove 21.stoljeća: prepoznaju se u činjenici, da više od polovine stanovništva na Zemlji živi u gradovima, koji iskorištavaju 80% raspoloživih resursa i privlače najkvalitetnije ljudske tehnološke, organizacijske i prirodne resurse. 2. Pametni gradovi (Smart city) - su gradovi, koji stvaraju i vežu ljudski i socijalni kapital uz informacijsko komunikacijske tehnologije (ICT : infrastruktura, hardware, software), kako bi stvarali i generirali bolju i veću kvalitetu života uz održivi gospodarski razvoj. 3. Upravljanje gradovima - teži prema integriranim, odnosno cjelovitim gradovima, u kojima će se svijest o povezanosti i međusobnoj uvjetovanosti primjeniti u svim područjima čovjekova života. 4. Mega događanja su alat za uspješnu tranziciju gradskih identiteta i uz urbanu revitalizaciju i omogućuju masovnu razmjenu događanja uz mogućnost definirannja na međunarodnom tržištu. Navedeni primjeri iz prakse i otvorena pitanja za raspravu - poziv su daljnjem promišljanju i kreaciji potrebe interdisciplinarnog pristupa urbanom menadžmentu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku