Pregled bibliografske jedinice broj: 829596
Weimarski Bauhaus u Zagrebu. Zbirka Marie-Luise Betlheim
Weimarski Bauhaus u Zagrebu. Zbirka Marie-Luise Betlheim // Bauhaus: Umrežavanje ideja i prakse (BAUNET) / Vinterhalter, Jadranka (ur.).
Zagreb: Muzej suvremene umjetnosti, 2015. str. 136-145
CROSBI ID: 829596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Weimarski Bauhaus u Zagrebu. Zbirka Marie-Luise Betlheim
(Weimar Bauhaus in Zagreb. Marie-Luise Betlheim Collection)
Autori
Šerman, Karin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Bauhaus: Umrežavanje ideja i prakse (BAUNET)
Urednik/ci
Vinterhalter, Jadranka
Izdavač
Muzej suvremene umjetnosti
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
136-145
ISBN
978-953-7615-83-3
Ključne riječi
Weimarski Bauhaus, Zagreb, Zbirka Marie-Luise Betlheim, Farkas Molnár, Lou Scheper, Hinnerk Scheper
(Weimar Bauhaus, Zagreb, Marie-Luise Betlheim Collection, Farkas Molnár, Lou Scheper, Hinnerk Scheper)
Sažetak
Zagreb je u međuratnom razdoblju, stjecajem turbulentnih povijesnih ali i specifičnih osobnih životnih okolnosti, postao dom jedne iznimno vrijedne zbirke umjetnina, koja Zagreb direktno povezuje s Bauhausom i to poglavito onim iz weimarskog razdoblja. Riječ je o privatnoj zbirci Marie-Luise Betlheim, koja je od 1927. godine pohranjena u Zagrebu. Zbirka obuhvaća preko devedeset vrijednih umjetničkih djela nastalih pretežno između 1921. i 1924. godine, radove uglavnom mađarskih funkcionalista i konstruktivista – Farkasa Molnára, Henrika Stefána, Sandora Bortnyika – ali također i znamenitih njemačkih autora bliskih toj legendarnoj školi – Paula Kleea, Karla Petera Röhla, Franza Frahm-Hesslera, Kurta Schwerdtfegera, Lou Scheper, Hinnerka Schepera i drugih. Time se ova zbirka pokazuje kao višestruko značajna – kao dragocjeni materijal o weimarskom Bauhausu, njegovim majstorima i umjetnicima, koji bitno upotpunjuje pogled i razumijevanje tog inovativnog eksperimentalnog učilišta, ali također i kao dokaz o rasprostranjenosti dometa i utjecaja te jedinstvene progresivne škole. Zbirka naposljetku implicitno svjedoči i o statusu i značaju Zagreba na umjetničkoj, kulturnoj i društvenoj mapi tadašnje Europe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam