Pregled bibliografske jedinice broj: 829574
Fitting Abstraction, Croatia 1914-2014
Fitting Abstraction, Croatia 1914-2014, 2016. (katalog).
CROSBI ID: 829574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fitting Abstraction, Croatia 1914-2014
Autori
Šerman, Karin ; Ekštajn, Igor
Izvornik
Fitting Abstraction, Croatia 1914-2014, katalog izložbe, MSU Zagreb, 2016, ISBN:978-953-7615-92-5
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog
Godina
2016
Ključne riječi
Arhitektonski modernizam; fenomen apstrakcije; arhitektura kao nositelj identiteta; globalizacija; projektantska inteligencija
(Architectural modernism; phenomenon of abstraction; architecture as bearer of identity; globalization; design intelligence)
Sažetak
Izložbena instalacija Fitting Abstraction ishod je istraživanja provedenog za potrebe hrvatskog nastupa na 14. Venecijanskom bijenalu arhitekture održanom 2014. godine, kada se na globalnom planu propitivala tema usvajanja moderniteta. Pod nazivom Absorbing Modernity 1914-2014 ta se velika svjetska izložba bavila uzbudljivim, ali ponekad i traumatičnim stoljetnim razdobljem, obilježenim prije svega silovitim prodorom moderniteta sa svim njegovim naprednim no nerijetko i negativnim posljedicama. Umjetnički direktor, nizozemski arhitekt i teoretičar Rem Koolhaas, pozvao je zemlje sudionice da sagledaju načine lokalnih usvajanja moderniteta i prepoznaju specifične fenomene koji se razvijaju u takvim intenzivnim uvjetima. Posebno je pritom apostrofirao problem opstanka nacionalnih arhitektonskih jezika i identiteta, upozoravajući kako su se uslijed modernizacijskih procesa specifična obilježja nacionalnih arhitektura izgubila i nestala. Pred izazovom novih i višestruko pojačanih globalizacijskih prilika pozvao je stoga da se taj povijesni proces detaljno propita, ne bi li se izbjeglo posvemašnje izjednačivanje i osiromašenje arhitektonskih izričaja i arhitektonskih načina operiranja, a time i shvaćanja njezinih društvenih programa i ambicija. Prihvaćajući provokativnu tezu o modernizmu kao eliminatoru nacionalnih arhitektonskih obilježja, hrvatski je nastup ponudio ponešto drugačiju optiku – o modernizmu kao mogućem nositelju lokalnog arhitektonskog identiteta. Razvijeno je istraživanje o hrvatskoj modernoj arhitekturi kao potentnom aparatu: kao istinski predanom promotoru moderniteta, ali istodobno i održivom i operativnom nositelju kulturnog identiteta. Istraživanjem se propitivao zanimljivi međuprostor gdje taj isti univerzalni internacionalizam, kao prepoznatljivo obilježje modernizma dvadesetog stoljeća, premda stremi istovjetnoj modernoj estetici, zapravo nudi i gotovo nevidljive načine za preživljavanje dimenzije nacionalnog čak i unutar globalnog. Jer iskustvo hrvatske moderne arhitekture pokazuje upravo to, a baš su takvi održivi modaliteti vještog preokretanja situacije i ciljanog korištenja specifične projektantske inteligencije dragocjeni za naše današnje, višestruko pojačano globalizacijsko stanje. Nalazi tog opsežnog istraživanja bili su izloženi u vidu višekomponentne instalacije, koja govori o složenim operacijama hrvatskog arhitektonskog modernizma. Ovaj vodič kroz instalaciju prezentira taj kompleksni prostorno-istraživačko-interpretativni sustav i njegove temeljne nalaze i interpretacije te poziva na daljnje otkrivanje potencijala hrvatske moderne arhitekture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb