Pregled bibliografske jedinice broj: 829465
Terminal za LNG u Hrvatskoj – hoće li biti „treće sreće“ ? Zašto ne i terminal ili plinsko skladište s elektranom u Vukovaru ? (III dio)
Terminal za LNG u Hrvatskoj – hoće li biti „treće sreće“ ? Zašto ne i terminal ili plinsko skladište s elektranom u Vukovaru ? (III dio) // EGE : energetika, gospodarstvo, ekologija, etika, 24 (2016), 3; 103-106 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 829465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terminal za LNG u Hrvatskoj – hoće li biti „treće sreće“ ? Zašto ne i terminal ili plinsko skladište s elektranom u Vukovaru ? (III dio)
(LNG Terminal in Croatia – is there a 'third chance'? Terminal and gas storage with gas power plant in Vukovar – why not?)
Autori
Pavlović, Darko ; Jovičić Mario
Izvornik
EGE : energetika, gospodarstvo, ekologija, etika (1330-0628) 24
(2016), 3;
103-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
plinsko skladište; plinska elektrana u Vukovaru; diversifikacija dobavnih pravaca; dunavska regija
(gas storage; gas power plant in Vukovar; diversification of supply routes; the Danube region)
Sažetak
Autori u ovom radu žele skrenuti pozornost da se osim na otoku Krku, (kako se već godinama predviđa), ili pak na nekoj drugoj lokaciji na jadranskoj obali (npr. ponekad se spominjala i lokacija u Pločama) ili pak na otvorenom moru, gradnja prihvatnog terminala za ukapljeni pri¬rodni plin (LNG) u Hrvatskoj može razmatrati i u unutrašnjosti. Naime, uočljivo je da sve više raste važnost novih manjih terminala za LNG na rijekama pri čemu Dunav svojom veličinom dopušta promet brodovima za LNG s kapacitetom oko 20 000 m3 LNG, a transport LNG-a Dunavom može biti dodatna alternativa za dopre¬mu azerbajdžanskog ili ruskog plina i u svakom slučaju poboljšati surad¬nju zemalja koje mu gravitiraju. U tom kontekstu a sagledavajući lokaciju grada Vukovara (Vukovar istaknut kao lokaci¬ja terminala za LNG u EU Master-planu LNG-a na koridoru Rajna-Majna-Dunav), kao riječnog i lučkog grada, u radu su razmatrane i određene dodatne mogućnosti projekta, osim izgradnje LNG terminala (izgradnja plinske elektrane uz terminal, skladišnih kapaciteta za LNG i riječnih stanica za punjenje brodova LNG-om). Naime, očekivani rast skladištenja i sposobnosti uplinjavanja, prema očekivanjima autora najbolje će se vidjeti u malim i srednjim terminalima za LNG, što će u bliskoj budućnost također djelovati kao pokretač ideje šireg korištenja LNG-a kao riječnog i pomorskog goriva. U ovom trenutku se smatra da je upravo LNG najprikladnija alternativa sadašnjim brodskim gorivima iz nafte. Autor zaključuju da bez obzira na to je li riječ o terminalu ili skladišnim kapacitetima za LNG, plinskoj elektrani ili stanici za punjenje brodova i/ili kamiona LNG-om nedvojbeno bi u ekonomskom i društveno-gospodarskom segmentu imale više nego značajan utjecaj na lokalnu i regionalnu zajednicu te isto tako, diversifikacijom dobavnih ruta plina i pozicioniranjem LNG-a na karti Dunavske regije, LNG bi nesumnjivo bio tehničko-ekonomski pokretač energetskog jačanja Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo, Strojarstvo