Pregled bibliografske jedinice broj: 828911
Analiza svjetskog i hrvatskog tržišta maslinovog ulja
Analiza svjetskog i hrvatskog tržišta maslinovog ulja // Agronomski glasnik, 77 (2015), 4-6; 227-240 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 828911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza svjetskog i hrvatskog tržišta maslinovog
ulja
(Analysis of the World and Croatian Olive Oil
Market)
Autori
Mesić, Željka ; Lončar, Hrvoje, Dolić, Zorka ; Tomić, Marina
Izvornik
Agronomski glasnik (0002-1954) 77
(2015), 4-6;
227-240
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
maslinovo ulje ; svjetsko tržište ; Hrvatska ; proizvodno-potrošna bilanca
(olive oil ; world market ; Croatia ; supply balance sheets)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je analizirati stanje na svjetskom i hrvatskom tržištu maslinovog ulja. Za prikaz hrvatskog tržišta maslinovog ulja korištena je metoda proizvodno – potrošnih bilanci sukladno metodologiji Statističkog ureda europskih zajednica (EUROSTAT) te podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS), dok su za analizu svjetskog tržišta maslinovog ulja korišteni podaci Međunarodnog vijeća za maslinovo ulje (IOOC). U razdoblju od 2009/10 do 2015/16 ukupna proizvodnja maslinovog ulja na svjetskoj razini se kreće od 2, 4 do 3, 3 milijuna tona maslinovog ulja, pri čemu Europska unija (EU) proizvodi 70%, troši 57%, uvozi 14% i izvozi 66% svjetske proizvodnje maslinovog ulja. U Hrvatskoj je u razdoblju od 2010. godine do 2014. godine prosječna godišnja proizvodnja maslinovog ulja iznosila 4, 15 tisuća tona, dok je prosječna godišnja potrošnja iznosila 1.42 kg po stanovniku. U 2014. godini, u Hrvatsku je uvezeno ukupno 3, 5 tisuća tona maslinovog ulja u vrijednosti 12, 66 milijuna USD, a izvezeno je 213 tona u vrijednosti 1, 43 milijuna USD. Iste godine, najveće količine maslinovog ulja uvozili smo iz Italije, Španjolske i Belgije, dok smo najviše izvozili u Bosnu i Hercegovinu, Sloveniju i Srbiju. U analiziranom razdoblju domaća proizvodnja maslinovog ulja zadovoljava oko 70% domaćih potreba. Konkurentnost hrvatskog tržišta maslinovog ulja moguće je povećati rastom površina pod nasadima maslina, poticanjem okrupnjavanja i tehnološkog osuvremenjivanja proizvodnje, većom kontrolom nad proizvodnjom i distribucijom ulja te poticanjem suradnje i integracije svih dionika u opskrbnom lancu maslinovog ulja. S marketinške točke gledišta, promocijske kampanje o maslinovom ulju treba usmjeriti na informiranje i edukaciju potrošača o maslinovom ulju kako bi se povećala njegova potrošnja i prodaja. Također, promocijske aktivnosti treba usmjeriti na stvaranje prepoznatljivog brenda hrvatskog maslinovog ulja, kako na domaćem tako i na stranom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
Napomena
Rad je nastao u koautorstvu sa studentima BS
studija Agrarna ekonomika kao sažetak seminarskog
rada iz modula Tržište u agrobiznisu.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- BIOSIS Previews (Biological Abstracts)
- CAB Abstracts