Pregled bibliografske jedinice broj: 828821
Nadzor i upravljanje kretanja zrakoplova po rulnim stazama u uvjetima ograničene vidljivosti
Nadzor i upravljanje kretanja zrakoplova po rulnim stazama u uvjetima ograničene vidljivosti // 14. skup o prometnim sustavima AUTOMATIZACIJA U PROMETU '94, KoREMA, Zagreb - Croatia / Željko Šakić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 1994. str. 135-137 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 828821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nadzor i upravljanje kretanja zrakoplova po rulnim stazama u uvjetima ograničene vidljivosti
(Monitoring and Management of Aircraft Movements per Taxiways Under Limited Visibility Conditions)
Autori
Balaž, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
14. skup o prometnim sustavima AUTOMATIZACIJA U PROMETU '94, KoREMA, Zagreb - Croatia
/ Željko Šakić - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 1994, 135-137
ISBN
953-6037-07-6
Skup
14th Conference on Transportation Systems - Automation in Transportation ' 94. Zagreb
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.1994. - 16.11.1994
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
visualni sustav navođenja pristajanja zrakoplova na parkirnu poziciju na stajanci;
(Visual Docking Guidance Systems - VDGS; Advanced Visual Docking Guidance Systems - A-VDGS)
Sažetak
Futuristički visualnih sustav za navođenje pristajanja zrakoplova na parkirnu poziciju na stajanci, (engl. Visual Docking Guidance Systems - VDGS), i (engl. Advanced Visual Docking Guidance Systems - A-VDGS) zamišljeni su da funkcionira po principu AGNIS/PAPA, (engl. Azimuth Guidance for Nose-In Stand/ Parallax Aircraf Parking Aid). To bi uključivalo navođenje nosa zrakoplova na poziciju po azimutu, (vodoravnom kutu koji zatvara pravac sjevera s točkom promatranja, a mjeri se u smjeru kretanja kazaljke na satu i iskazuje se kutnom udaljenošću od najbliže strane svijeta ili kutnom udaljenošću od sjevera u pravcu kazaljke na satu). Sustavi su u razvoju kako bi se mogli koristiti za navođenje zrakoplova do stajanke i na parkirnu poziciju, a bili bi integrirani u sustav svjetlosne signalizacije, Princip rada bi bio u osnovi inteligentni sustav koji bi služio za vođenje zrakoplova i sa stajanke do USS na polijetanje i bio bi isti kao i sustav za vođenje zrakoplova do stajanke. U istu grupu inteligentnih sustava razvijaju se i sustavi za navođenje aviomosta na vrata zrakoplova za izlaz putnika iz parkiranog zrakoplova na stajanci, koji bi bili integrirani u sustav opsluživanja zrakoplova. Inteligentnim podsustavima za opsluživanje zrakoplova po dolasku na stajanku upravljao bi aerodromski prometni centar, a inteligentnim podsustavima za upravljanje kretanjem zrakoplova po stazama za vožnju do dolaska na stajanku, kao i slijetanjem i polijetanjem zrakoplova upravljao bi kontrolor s kontrolnog tornja preko sustava svjetlosne signalizacije. Komponente jednostavnih sustav koji se koriste za vođenje zrakoplova po stazama za vožnju, (senzori), bili bi nadograđeni poveznicama HW i SW s radarom za nadziranje i ugrađenim petljama u područje nadzora operativnih površina. Sve bi se dopunilo i ugradnjom konvertora i integratori u SSK s unapređenjem nadzorno-upravljačkih sustava na tornju. Intencija je da se najveći broj zrakoplovnih inteligentnih sustava veže uz globalni pozicijski sustav, (engl. Global Positioning System - GPS) koji će omogućavati pouzdano pozicioniranje i navigaciju korisnicima širom svijeta na kontinuiranoj osnovi u svim vremenskim uvjetima, danju i noću, svugdje na Zemlji ili blizu nje, ondje gdje postoji neometan kontakt sa satelitima GPS-a, koji su već od 1978. godine lansirani u zemljinu orbitu.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika