Pregled bibliografske jedinice broj: 828756
Ovladavanje stranim jezikom u ranoj dobi: od poučavanja do proučavanja – i natrag
Ovladavanje stranim jezikom u ranoj dobi: od poučavanja do proučavanja – i natrag // Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja
Rijeka, Hrvatska, 2016. (plenarno, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 828756 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladavanje stranim jezikom u ranoj dobi: od poučavanja do proučavanja – i natrag
(Early learning of foreign languages: From teaching to researching to teaching)
Autori
Mihaljević Djigunović, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
rano ovladavanje inim jezikom; učenikove osobine; kontekst učenja
(early learning of FL; learner characteristics; learning context)
Sažetak
U izlaganju je bilo riječi o različitim aspektima ovladavanja stranim jezikom u ranoj dobi. Naglasak je bio na spoznajama o ovom iznimno aktualnom fenomenu koje se temelje na istraživanjima provedenima u različitim dijelovima svijeta, uključujući i Hrvatsku. S obzirom na stalno snižavanje dobi koja se smatra optimalnom za početak procesa ovladavanja i poučavanja stranog jezika, rana dob se danas najčešće definira kao razdoblje između 2. i 13. godine. Takvo određenje rane dobi dovelo je tijekom posljednjih dvadesetak godina do novih pristupa istraživanju tih iznimno složenih procesa. Nakon sažetog pregleda prvih relevantnih istraživanja procesa ovladavanja stranim jezikom u ranoj dobi (npr. Burstall, 1968), s posebnim naglaskom na ona provedena u hrvatskom kontekstu (npr. Vilke i Vrhovac, 1995), u izlaganju su se analizirale recentne studije (npr. Enever, 2011 ; Mihaljević Djigunović i Medved Krajnović, 2015) koje se temelje na longitudinalnim ispitivanjima i mješovitom istraživačkom pristupu koji podrazumijeva i kvantitativnu i kvalitativnu istraživačku paradigmu. Fokusi analiza bili su sljedeći: kako se poučava strani jezik u ranoj dobi u formalnim kontekstima ; koje su razvojne karakteristike učenikovog međujezika ; kakva je uloga nastavne i izvannastavne okoline u procesu ovladavanja stranim jezikom ; koje su učenikove osobine relevantne za ovladavanje jezikom ; koje interakcije postoje između navedenih varijabli i uspjeha u ovladavanju stranim jezikom u ranoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Mihaljević-Djigunović
(autor)