Pregled bibliografske jedinice broj: 828661
Kongruencija glazbe i korporativnog identiteta u izgradnji korporativnog imidža poslovnih organizacija
Kongruencija glazbe i korporativnog identiteta u izgradnji korporativnog imidža poslovnih organizacija, 2016., doktorska disertacija, Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković", Pula
CROSBI ID: 828661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kongruencija glazbe i korporativnog identiteta u izgradnji korporativnog imidža poslovnih organizacija
(Congrunce of music and corporate identity in building corporate image of organizations)
Autori
Čuić Tanković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Mjesto
Pula
Datum
01.07
Godina
2016
Stranica
264
Mentor
Cingula, Marijan
Neposredni voditelj
Bašan, Lorena
Ključne riječi
korporativni identitet; korporativni imidž; fizičko okruženje; kongruencija; glazba; korporativni marketing; usluge; hotelijerstvo
(corporate identity; corporate image; servicescape; congruency; music; corporate marketing; services; hospitality)
Sažetak
Korporativni identitet se razvija iz unutrašnjih resursa i predstavlja polazište za izgradnju korporativnog imidža kojim se želi stvoriti osobnost organizacije putem preferencija i pozitivnih stavova. Uslužne organizacije posebnu pažnju posvećuju fizičkom uslužnom okruženju jer ono postaje dijelom usluge, čija je funkcija nadomjestiti neopipljivu uslugu te upravljati percepcijama korisnika usluge, dok se glazba smatra najistaknutijim elementom ambijenta fizičkog okruženja. U ovoj se doktorskoj disertaciji istražuje glazba koja je kongruentna karakteristikama korporativnog identiteta te njen utjecaj u stvaranju percepcije korporativnog imidža i percepcije fizičkog okruženja. Korporativni identitet ispituje se putem polustrukturiranog dubinskog intervjua menadžera i donositelja odluka pomoću utemeljene teorije te nesudioničkom metodom promatranja. Podaci iz kvalitativnog istraživanja obrađeni su putem emergentnog kodiranja, a kategorije su uspostavljene nakon prethodne evaluacije podataka. Putem operacionalizacije, obilježja korporativnog identiteta proizašla iz podataka kvalitativnog istraživanja korištena su za stvaranje kongruentne glazbe. Nakon toga provedeno je kvantitativno, prikriveno istraživanje putem terenskog eksperimenta na dva nezavisna uzorka gdje se promjenom kongruentne i nekongruentne glazbe istražuje jedna nulta hipoteza, dvije glavne hipoteze te sedam pomoćnih hipoteza putem PLS-SEM metode. Istraživanja su provedena na primjeru dviju hotelskih organizacija gdje sakupljeno 510 ispravno popunjenih anketa. Iz rezultata istraživanja vidljivo je da ukoliko se u uslužnim organizacijama odabire i stvara glazba koja je kongruentna karakteristikama korporativnog identiteta, ta kongruentna glazba pozitivno utječe na stvaranje percepcije fizičkog okruženja i percepcije korporativnog imidža. Ovaj rad doprinosi postojećem znanju iz područja korporativnog identiteta, fizičkog okruženja uslužnih organizacija i korporativnog imidža stvarajući vezu između korporativnog identiteta i korporativnog imidža, mogućnošću izgradnje holističkog dojma cjelokupne organizacije kroz glazbu, mogućnošću glazbe kao medija prenošenja karakteristika korporativnog identiteta, konceptualiziranjem mjernih skala za percepciju fizičkog okruženja i percepciju korporativnog imidža, utjecajem kongruentne glazbe na percepciju fizičkog okruženja i percepciju korporativnog imidža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Znanost o umjetnosti