Pregled bibliografske jedinice broj: 828602
Modeliranje koncepata i podataka za nastavni plan područja računarstva
Modeliranje koncepata i podataka za nastavni plan područja računarstva // Contemporary Issues in Economy and Technology - CIET 2016
Split: Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 402-412 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 828602 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje koncepata i podataka za nastavni plan
područja računarstva
(Conceptual and Data Modeling for Computer Science
Curriculum)
Autori
Klarin, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Contemporary Issues in Economy and Technology - CIET 2016
/ - Split : Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2016, 402-412
ISBN
978-953-7220-25-9
Skup
Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2016
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.06.2016. - 18.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
modeliranje koncepata ; modeliranje podataka ; kurikulum ; područje računarstva
(conceptual modeling ; data modeling ; curriculum ; Computer science)
Sažetak
Planiranje i izrada kurikuluma su važan dio obrazovnog procesa. Kurikulum za područje računarstva treba biti osmišljen tako da studentima pruži znanja iz više područja, poput operacijskih sustava, programskih jezika, informacijskih sustava, inteligentnih sustava, sigurnosti mreža i komunikacije i slično. Kroz obrazovni proces studente treba pripremiti za razna zanimanja. Tako su, osim osnovnih informatičkih zanimanja poput programiranja, danas aktualna i zanimanja vezana za računalnu kemiju, ekoinformatiku ili bioinformatiku. Stoga kurikulum mora pružiti jasne i primjenjive ciljeve obrazovnog procesa uz mogućnost fleksibilnih programa obrazovanja koji se mogu prilagoditi stalnim promjenama na tržištu rada. Uz to, nastavni planovi moraju pripremiti studente za cjeloživotno obrazovanje, moraju sadržavati elemente stručne prakse i iskustva u komunikaciji, timskom radu i etici, te moraju naučiti studente da prepoznaju važnost apstrakcije kako bi bili u stanju objediniti teoriju i praksu. U ovom radu je prikazan postupak raščlanjivanja osnovnih koncepata područja računarstva kao što su: područja znanja i njihovi dijelovi, kolegiji i nastavne jedinice, ishodi učenja, te radna mjesta i potrebne vještine. Dizajniran je model podataka i implementiran ogledni skup podataka kurikuluma računarstva. Izrađeno je nekoliko primjera upita kojima se mogu dobiti informacije o ciljevima i ishodima učenja, traženim kompetencijama na tržištu rada, te mogućnosti studenata da se zaposle i mogućnosti poslodavaca da dobiju kandidate s potrebnim znanjem i vještinama. Model koncepata je oblikovan pomoću alata za prikaz znanja preko konceptualnih grafova, a podaci i upiti su oblikovani i izrađeni u relacijskoj bazi podataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije
Profili:
Karmen Klarin
(autor)