Pregled bibliografske jedinice broj: 828384
Umapređenje kvalitete života poticanjem ekološke svijesti djece predškolskog uzrasta
Umapređenje kvalitete života poticanjem ekološke svijesti djece predškolskog uzrasta // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2016. str. 97-106 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 828384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umapređenje kvalitete života poticanjem ekološke svijesti djece predškolskog uzrasta
(Improving the quality of life by encuoraging environmental awarness of children of preschool age)
Autori
Borić, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2016, 97-106
Skup
VII međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 22.06.2016. - 24.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ekološka svijest; eko aktivnosti; djeca predškolskog uzrasta; odgajatelji
(environmental awareness; eco-activities; preschool children; educators)
Sažetak
Razvijanje ekološke osjetljivosti djece u odgojno-obrazovnim ustanovama dugotrajan je i složen proces za čiji su razvoj nužne ekološke aktivnosti. Odgoj i obrazovanje za okoliš u predškolskim ustanovama predviđa aktivno uključiti dijete u procese doživljavanja, spoznavanja i vrednovanja okoliša te svih njegovih čimbenika, međusobnih interakcija i ovisnosti. Djeci je potrebno poticati ekološku svijest na način da im se ukazuje na povezanost njih samih s prirodnim okolišem. U takvom odgojnom procesu dijete će razviti vještine potrebne za razumijevanja ovisnosti čovjeka i okoliša te razviti učinkovite strategije za kritičko primanje informacija i komuniciranje u okolišu, o okolišu i za okoliš. Cilj ovoga rada je bio ispitati uključenost djece i odgajatelja u poticanje ekološke aktivnosti i spremnost odgajatelja na primjenu ekoloških aktivnosti putem eko sadržaja, eko komunikacije i eko stavova kojima je svrha unapređivanje kvalitete života u neposrednom okolišu. Sudionici istraživanja bile su odgajateljice iz Osječko- baranjske te Vukovarsko- srijemske županije. U istraživanju je sudjelovala 101 odgojiteljica. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom koji se sastojao od 30 tvrdnji. Rezultati istraživanja pokazali su da se odgajateljice slažu kako je vrtić, uz obiteljski dom, ustanova koja potiče ekološku osjetljivost. Samim time veliki broj odgajatelja u svome radu primjenjuje različite sadržaje i metode za poticanje ekološke svijesti djece. Potrebno je težiti tome da djeci vrtić postane model ekološkog življenja u kojem djeca dobivaju prve poruke i modele ekoloških i zdravih stilova života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)