Pregled bibliografske jedinice broj: 828278
Modeli sustava upravljanja regenerativnim kočenjem sinkronog motora s trajnim magnetima za električni bicikl
Modeli sustava upravljanja regenerativnim kočenjem sinkronog motora s trajnim magnetima za električni bicikl, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 828278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli sustava upravljanja regenerativnim kočenjem sinkronog motora s trajnim magnetima za električni bicikl
(Control system models for regenerative braking of synchronous motor with permanent magnets)
Autori
Blažek, Miran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2016
Stranica
93
Mentor
Šunde, Viktor
Neposredni voditelj
Kovačić, Marinko
Ključne riječi
sinkroni motori s trajnim magnetima; simulacijski modeli; BLDC; SMPM; metoda šest koraka; vektorsko upravljanje
(synchronous motors with permanent magnets; simulation models; BLDC; PMSM; six-step method; vector control)
Sažetak
Diplomski rad podijeljen je na tri velike cjeline koje su predstavljene poglavljima: Sinkroni motori s trajnim magnetima, Simulacijski modeli upravljanja SMPM-om te Implementacija. U poglavlju Sinkroni motori s trajnim magnetima opisana je podjela sinkronih motora koji se najčešće prema valnom obliku induciranih napona dijele na sinkrone motore s trapezoidnom indukcijom te sinkrone motore sa sinusoidalnom indukcijom. Oba tipa motora opisana su matematičkim modelima te je za svaki tip opisana prikladna metoda upravljanja. U poglavlju Simulacijski modeli upravljanja SMPM- om prikazani su simulacijski modeli upravljanja izrađeni pomoću PLECS-a. Izrađena su dva simulacijska modela, jedan za upravljanje SMPM-om metodom “šest koraka”, a drugi za upravljanje SMPM-om vektorskom metodom upravljanja. Uz svaki simulacijski model prikazani su i rezultati simulacija. U zadnjem poglavlju Implementacija opisan je način implementacije algoritama upravljanja na mikrokontroler TMS320F28035 tvtke Texas Instruments. Izvorni kôd algoritama upravljanja pisan je unutar alata Code Composer Studio. Za implementaciju obiju metoda iskoristili su se postojeći algoritmi upravljanja koje Texas Instruments nudi u edukativne svrhe, no te je algoritme bilo potrebno modificirati i primijeniti ih za upravljanje motorm električnog bicikla.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb