Pregled bibliografske jedinice broj: 828103
Struktura priče djece mlađe školske dobi
Struktura priče djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 828103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura priče djece mlađe školske dobi
(The structure of a narrative of young-school age children)
Autori
Marčinković, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
15.07
Godina
2016
Stranica
38
Mentor
Smajić, Dubravka
Neposredni voditelj
Trtanj, Ivana
Ključne riječi
priča; pripovijedanje; spoznaja; struktura priče; mlađa školska dob
(narrative; narration; cognition; the structure of a narrative; young school-age)
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati strukturu priče djece mlađe školske dobi, odnosno opisati razlike strukture priče osmogodišnjaka i desetogodišnjaka. Utvrdilo se jesu li sve epizode modela uzročne povezanosti prisutne u pripovijedanju djece mlađe školske dobi, jesu li priče desetogodišnjaka strukturiranije od priča osmogodišnjaka te navode li desetogodišnjaci epizodu situacije u većem postotku u odnosu na osmogodišnjake. Dječja sposobnost pripovijedanja ispitana je uporabom slikovnice Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.). Uzorak ispitanika činilo je ukupno 20 jednojezične djece govornika hrvatskoga jezika urednoga jezično-govornoga razvoja. Dobne skupine činili su osmogodišnjaci i desetogodišnjaci. Ispitivanje je obuhvatilo podjednak broj djevojčica i dječaka iz dobnih skupina osmogodišnjaka i desetogodišnjaka iako spolne razlike nisu posebno analizirane. Dobiveni tonski zapisi transkribirani su u programskome paketu CHAT. Iako se pretpostavljalo da su priče desetogodišnjaka strukturiranije od priča osmogodišnjaka te da desetogodišnjaci u većem postotku navode epizodu situacije u odnosu na osmogodišnjake, rezultati pokazuju da djeca u dobi od osam godina imaju bolje strukturiranu priču od djece u dobi od deset godina. Također, potvrđeno je da su sve epizode modela uzročne povezanosti zastupljene u pričama djece mlađe školske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek