Pregled bibliografske jedinice broj: 828102
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 828102 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi
(The sentence structure in narrative discourse of young school-age children)
Autori
Mamula, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
15.07
Godina
2016
Stranica
37
Mentor
Smajić, Dubravka
Neposredni voditelj
Trtanj, Ivana
Ključne riječi
mlađa školska dob; pripovijedanje; rečenica; sintaksa; djetetov sintaktički razvoj
(young school-age; narration; sentence; syntax; syntactic development of a child)
Sažetak
Sintaktički je razvoj u djeteta najintenzivniji između treće i pete godine, ali on se nastavlja i poslije tijekom školovanja te u odrasloj dobi. Rani je sintaktički razvoj obilježen usvajanjem novih sintaktičkih ustrojstava, dok se kasniji sintaktički razvoj odnosi na sposobnost kombiniranja već usvojenih jezičnih ustrojstava. Sintaktički razvoj djece školske dobi nedovoljno je istražen te se sa psiholingvističkog gledišta nameću brojna pitanja. Svrha je ovoga rada ispitati koje rečenične vrste rabe jednojezična djeca urednoga jezično-govornoga razvoja u dobi od osam i deset godina prilikom pripovijedanja te na temelju dobivenih rezultata opisati razlike u proizvodnji rečenica između dviju navedenih dobnih skupina. Istraživanje je obuhvatilo desetero osmogodišnjaka i isto toliko desetogodišnjaka, a njihova je ovladanost rečenicama ispitana slikovnicom Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.) Dobiveni rezultati pokazali su kako djeca mlađe školske dobi najčešće stvaraju složene rečenice te kako su unutar njih najzastupljenije višestrukosložene. U najmanjem su se postotku učenici služili neoglagoljenim rečenicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek