Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 828102

Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi


Mamula, Maja
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 828102 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi
(The sentence structure in narrative discourse of young school-age children)

Autori
Mamula, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
15.07

Godina
2016

Stranica
37

Mentor
Smajić, Dubravka

Neposredni voditelj
Trtanj, Ivana

Ključne riječi
mlađa školska dob; pripovijedanje; rečenica; sintaksa; djetetov sintaktički razvoj
(young school-age; narration; sentence; syntax; syntactic development of a child)

Sažetak
Sintaktički je razvoj u djeteta najintenzivniji između treće i pete godine, ali on se nastavlja i poslije tijekom školovanja te u odrasloj dobi. Rani je sintaktički razvoj obilježen usvajanjem novih sintaktičkih ustrojstava, dok se kasniji sintaktički razvoj odnosi na sposobnost kombiniranja već usvojenih jezičnih ustrojstava. Sintaktički razvoj djece školske dobi nedovoljno je istražen te se sa psiholingvističkog gledišta nameću brojna pitanja. Svrha je ovoga rada ispitati koje rečenične vrste rabe jednojezična djeca urednoga jezično-govornoga razvoja u dobi od osam i deset godina prilikom pripovijedanja te na temelju dobivenih rezultata opisati razlike u proizvodnji rečenica između dviju navedenih dobnih skupina. Istraživanje je obuhvatilo desetero osmogodišnjaka i isto toliko desetogodišnjaka, a njihova je ovladanost rečenicama ispitana slikovnicom Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.) Dobiveni rezultati pokazali su kako djeca mlađe školske dobi najčešće stvaraju složene rečenice te kako su unutar njih najzastupljenije višestrukosložene. U najmanjem su se postotku učenici služili neoglagoljenim rečenicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Trtanj (mentor)

Avatar Url Dubravka Smajić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mamula, Maja
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Mamula, M. (2016) 'Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi', diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mamula, Maja}, year = {2016}, pages = {37}, keywords = {mla\dja \v{s}kolska dob, pripovijedanje, re\v{c}enica, sintaksa, djetetov sintakti\v{c}ki razvoj}, title = {Sintaksa re\v{c}enice u pripovjednom diskursu djece mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {mla\dja \v{s}kolska dob, pripovijedanje, re\v{c}enica, sintaksa, djetetov sintakti\v{c}ki razvoj}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mamula, Maja}, year = {2016}, pages = {37}, keywords = {young school-age, narration, sentence, syntax, syntactic development of a child}, title = {The sentence structure in narrative discourse of young school-age children}, keyword = {young school-age, narration, sentence, syntax, syntactic development of a child}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font