Pregled bibliografske jedinice broj: 828026
Metoda procjene prostorno-vremenskih indikatora javnog gradskog prijevoza zasnovana na pokretnim osjetilima
Metoda procjene prostorno-vremenskih indikatora javnog gradskog prijevoza zasnovana na pokretnim osjetilima, 2016., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 828026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metoda procjene prostorno-vremenskih indikatora javnog gradskog prijevoza zasnovana na pokretnim osjetilima
(Mobile Sensor-Based Estimation Method of Spatio-Temporal Indicators in Public Urban Transportation)
Autori
Budimir, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
09.03
Godina
2016
Stranica
145
Mentor
Jelušić, Niko
Ključne riječi
javni gradski prijevoz (JGP); operativne karakteristike JGP-a; prostorno-vremenski indikatori JGP-a; podaci pokretnih osjetila; prostorni podaci; linearni referentni sustav (LRS)
(Public Urban Transport (PUT); Public Transport Operational Characteristics; Public Transport Indicators; Floating Car Data (FCD); Spatial Data; Linear Reference System (LRS))
Sažetak
Javni gradski prijevoz (JGP) predstavlja infrastrukturnu osnovu za održivu mobilnost u urbanim sredinama. Za ocjenu je operativnih karakteristika JGP-a i evaluaciju mjera unaprjeđenja potrebno određivanje prostorno-vremenskih indikatora JGP-a. U ovom je radu predložena metoda procjene prostorno-vremenskih indikatora koja koristi podatke prikupljene pokretnim osjetilima. Metoda se temelji na primjeni logičkoga modela prostornih podataka koji je utemeljen na linearnom referentnom sustavu (LRS-u). LRS odražava prometnu mrežu, sastoji se od ulančanih geometrijskih koordinatnih linearnih sustava koji određuju prostornu sastavnicu modela. Atributna sastavnica logičkoga modela sadrži značajna obilježja koja su potrebna za izračun indikatora na temelju relacijskih veza. Preslikavanjem i lokacijskim grupiranjem podataka koji su prikupljeni pokretnim osjetilima, u takvom logičkom modelu, smanjuje se složenost obrade, povećava se iskoristivost prikupljanih podataka te se omogućava razvoj jednostavnih algoritama za izračun prostorno-vremenskih indikatora. Na temelju je predloženoga logičkoga modela prostornih podataka i predloženih algoritama izrađena aplikacija s više programskih modula. Za pojedine dijelove mreže JGP-a u gradu Zagrebu izračunani su odgovarajući indikatori te su rezultati verificirani primjenom georeferenciranoga videozapisa. Dobiveni i analizirani rezultati pokazuju primjenjivost izrađene metode i razvijene aplikacije u tehnologiji gradskoga prometa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb