Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 827765

Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive


Krajačić, Katarina
Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 827765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive
(Linguistic Analysis of Grimm's Fairy Tales from a Pedagogical Point of View)

Autori
Krajačić, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.07

Godina
2016

Stranica
98

Mentor
Ščukanec, Aleksandra i Bartulović, Marija

Ključne riječi
Grimmove bajke ; lingvistička analiza ; pedagogijska perspektiva ; psihoanaliza
(Grimm's fairy tales ; linguistic analysis ; pedagogical perspective ; psychoanalysis)

Sažetak
Ovaj interdisciplinarni diplomski rad s područja germanistike i pedagogije prikazivat će fenomen Grimmovih bajki u okviru lingvističke analize bajki iz pedagogijske perspektive. U radu će biti analizirane četiri Grimmove bajke: Matovilka, Pepeljuga, Snjeguljica i Trnoružica. Analiza će se vršiti na izdanjima bajki iz 1994. i 1995. godine te 2000.-2004. godine na hrvatskom i njemačkom jeziku kako bi se utvrdile promjene u jezicima te prikazali fenomeni iz pedagogijske perspektive. Iz pedagogijske perspektive promatrat će se karakterizacija likova, ponajviše roditeljskih likova poput očeva i majki/maćeha u odnosu na glavnog junaka/glavnu junakinju kako bi se utvrdilo kojem roditeljskom odgojnom stilu ti likovi pripadaju. Iz karakterizacije likova pokušat će se odrediti četiri osnovna roditeljska odgojna stila: autoritarni, autoritativni, permisivni i indiferentni. Kao dopuna pedagogijskoj perspektivi ovog rada poslužit će interpretacije i psihoanalitičke teorije bajki Marie-Louise von Franz, Brune Bettelheima te naročito Marca Girarda koji se je posebno posvetio fenomenu roditeljske nesposobnosti prikazane u bajkama braće Grimm. U teorijskom dijelu rada definirat će se bajka kao književna vrsta, prikazat će se teorije postanka i vrste bajki s naglaskom na klasičnu bajku i njene karakteristike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Aleksandra Ščukanec (mentor)

Avatar Url Marija Bartulović (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Krajačić, Katarina
Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Krajačić, K. (2016) 'Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kraja\v{c}i\'{c}, Katarina}, year = {2016}, pages = {98}, keywords = {Grimmove bajke, lingvisti\v{c}ka analiza, pedagogijska perspektiva, psihoanaliza}, title = {Lingvisti\v{c}ka analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive}, keyword = {Grimmove bajke, lingvisti\v{c}ka analiza, pedagogijska perspektiva, psihoanaliza}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kraja\v{c}i\'{c}, Katarina}, year = {2016}, pages = {98}, keywords = {Grimm's fairy tales, linguistic analysis, pedagogical perspective, psychoanalysis}, title = {Linguistic Analysis of Grimm's Fairy Tales from a Pedagogical Point of View}, keyword = {Grimm's fairy tales, linguistic analysis, pedagogical perspective, psychoanalysis}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font