Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 827254

Kolekcionari, privatne zbirke i utjecaj na tržište


Quien Enes
Kolekcionari, privatne zbirke i utjecaj na tržište // Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji / Turković Vera, Novina Ariana (ur.).
Zagreb: Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 129-142 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 827254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kolekcionari, privatne zbirke i utjecaj na tržište
(Collectionars, private collections and their influence on market)

Autori
Quien Enes

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji / Turković Vera, Novina Ariana - Zagreb : Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 129-142

ISBN
978-953-7072-14-8

Skup
Vrednovanje umjetničkih djela u kontekstu tržišne ekonomije: Prilog razvoju tržišta umjetnina u Hrvatskoj

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.06.2014. - 06.06.2014

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Od privatnih zbirki do muzeja; kolekcionarstvo; dražbe; privatne zbirke i aukcijska kuća ''Kontura D. O. O.'' u Hrvatskoj
(From private collections to museums; collectioning; auctions; private collections; auctions house)

Sažetak
Bavljenje kolekcionarstvom ne potvrđuje samo ekonomski status kolekcionara (jer se to može učiniti i na druge načine), već je u pitanju potvrda onoga što Bourdieu naziva ''kulturnim kapitalom''. Reputacija kolekcionara i njihovih zbirki često je bila odskočna daska za karijere mnogih umjetnika čija su se djela našla u prestižnim privatnim zbirkama. Početkom formiranja prvih umjetničkih zbirki smatra se renesansa (obitelji Medici u Firenzi, d'Este u Ferrari, Gonzaga u Mantovi, Montefeltro u Urbinu, Visconti i Sforza u Milanu, i dr.). Nakon industrijske revolucije, među novim slojem bogatih poduzetnika, industrijalaca, trgovaca i bankara bilo je onih koji su skupljali umjetnička djela i tako utrli put potonjim kolekcionarima čije zbirke danas čine srž mnogih muzeja u zapadnom svijetu. Prvu polovicu 20. stoljeća u Americi obilježilo je otvaranje brojnih muzeja osnovanih na temeljima privatnih kolekcija (Guggenheim muzej u New Yorku osnovao je Solomon Guggenheim, Getty fundaciju u Los Angelesu John P. Getty, njujorški muzej moderne umjetnosti MoMa materijalno je pomagala obitelj Rockfeller, J. P. Morgan dio je svoje vrijedne umjetničke kolekcije poklonio njujorškom Metropolitan muzeju, Andrew Mellon poklonio je svoju bogatu umjetničku zbirku i dao novac za osnivanje Nacionalne galerije u Washingtonu…). Umjetničko tržište u našoj zemlji kreće se u ''sivoj zoni'', djela se kupuju direktno od umjetnika ili od trgovaca, rjeđe u komercijalnim galerijama koje izdaju račun. Međutim, za ''živu'' scenu i njezin opstanak, neophodan i sve važniji čimbenik postaju privatni kolekcionari. Neki od njih, poput Tomislava Klička, Marinka Sudca ili Marijana Hanžekovića, uspijevaju čak i animirati medije i na taj način doprijeti do šire javnosti, koju fascinira njihova posvećenost sakupljanju umjetničkih djela. Kao najkonkretnija, legitimna i uspješna djeluje aukcijska kuća ''Kontura d. o. o.'' s pripadajućom joj galerijom i izdavaštvom (art magazin i monografije).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Enes Quien (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Quien Enes
Kolekcionari, privatne zbirke i utjecaj na tržište // Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji / Turković Vera, Novina Ariana (ur.).
Zagreb: Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 129-142 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Quien Enes (2015) Kolekcionari, privatne zbirke i utjecaj na tržište. U: Turković Vera, N. (ur.)Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji.
@article{article, editor = {Turkovi\'{c} Vera, N.}, year = {2015}, pages = {129-142}, keywords = {Od privatnih zbirki do muzeja, kolekcionarstvo, dra\v{z}be, privatne zbirke i aukcijska ku\'{c}a ''Kontura D. O. O.'' u Hrvatskoj}, isbn = {978-953-7072-14-8}, title = {Kolekcionari, privatne zbirke i utjecaj na tr\v{z}i\v{s}te}, keyword = {Od privatnih zbirki do muzeja, kolekcionarstvo, dra\v{z}be, privatne zbirke i aukcijska ku\'{c}a ''Kontura D. O. O.'' u Hrvatskoj}, publisher = {Akademija likovnih umjetnosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, editor = {Turkovi\'{c} Vera, N.}, year = {2015}, pages = {129-142}, keywords = {From private collections to museums, collectioning, auctions, private collections, auctions house}, isbn = {978-953-7072-14-8}, title = {Collectionars, private collections and their influence on market}, keyword = {From private collections to museums, collectioning, auctions, private collections, auctions house}, publisher = {Akademija likovnih umjetnosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font