Pregled bibliografske jedinice broj: 827231
Ekološki sadržaji o vodi u dječjem vrtiću
Ekološki sadržaji o vodi u dječjem vrtiću, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 827231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološki sadržaji o vodi u dječjem vrtiću
(Environmental activities about water in the kindergarten)
Autori
Perić, Dalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
26.09
Godina
2014
Stranica
66
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
voda; djeca predškolske dobi; ekologija; očuvanje okoliša
(water; preschool children; ecology; ecology; environmental protection)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodoslovlje Učiteljskog fakulteta u Osijeku iz predmeta Ekologija za održivi razvoj. Mentor diplomskog rada je izv. prof. dr. sc. Irella Bogut, a sumentor je mr. sc. Željko Popović, profesor visoke škole. Kako odgoj za okoliš sustavno počinje polaskom djeteta u školu, iako je i dijete predškolske dobi uključeno u određene ekološke aktivnosti. Ono je u toj dobi usmjereno na opće doživljavanje prirode, čime se pokreće emocionalna osjetljivost. Dakako da se u susretu s prirodom ne radi samo o emocionalnom razvoju nego i o spoznajnom i drugim procesom. Ispitivanje sam provela u dječjem vrtiću „Stribor“ u Osijeku na uzorku od 20 djece, u dobi između 5-6 godina (12 dječaka i 8 djevojčica) pomoću intervjua prilagođenog uzrastu djece, te anketnog upitnika za odgojitelje u kojem je sudjelovalo 10 odgojiteljica. Provjeru dječjeg znanja o vodi, njenoj važnosti za ljudski život i važnosti njenog očuvanja sam provela usmenim ispitivanjem (intervju) pomoću unaprijed pripremljenih 14 pitanja. Za odgojiteljice sam pripremila anketni upitnik koji se sastojao od 5 općih pitanja, te 19 pitanja kojima sam željela saznati njihove stavove o vodi i njenoj važnosti, te aktivnostima koje provode u dječjem vrtiću s djecom (otvorenog i zatvorenog tipa). Saznala sam da djeca raspolažu zadovoljavajućim znanjem vezanih uz vodu, njenu važnost i njeno očuvanje, te imaju želju i nadalje sudjelovati u aktivnostima koje štite vodu od daljnjeg zagađivanja. Anketom koju sam provela među odgojiteljima u dječjem vrtiću saznala sam i kako su odgojitelji ekološki osvješteni i svjesni važnosti vode, te njenog očuvanja za naš život. Aktivnosti u dječjem vrtiću na temu ekološki sadržaji o vodi se provode različitim intezitetom, što ovisi o ekološkoj svijesti odgojitelja, ali i o dobi djece. U skupini u kojoj sam intervjuirala djecu provela sam cjelodnevne aktivnosti o vodi, kojima su se djeca rado priključila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija