Pregled bibliografske jedinice broj: 827195
Ekološke teme u dječjim vrtićima u Osijeku
Ekološke teme u dječjim vrtićima u Osijeku, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 827195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološke teme u dječjim vrtićima u Osijeku
(Ekological themes in preschools in Osijek)
Autori
Božinović, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
10.12
Godina
2014
Stranica
33
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
predškolski odgoj ; ekološki odgoj ; eko-vrtić ; ekološke aktivnosti
(preschool education ; ecological education ; eco-kindergarten ; ecological activities)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti iz predmeta Prirodoslovlje pod vodstvom mentorice izv.prof.dr.sc. Irelle Bogut i sumentora mr.sc. Željka Popovića, profesora visoke škole. Ekološki odgoj postao je prisutan u svim razinama obrazovanja pa tako i u predškolskom odgoju i obrazovanju. Djetetov susret s prirodom započinje u obitelji i vrtiću. Dijete predškolske dobi uključeno je u određene ekološke aktivnosti te je u toj dobi usmjereno na opće doživljavanje prirode. Dijete do znanja dolazi putem informacija koje mu svakodnevno pruža odgajatelj i preko promatranja i istraživanja. Uloga odgajatelja je da u ekološkom odgoju djece podrže i što dulje održe dječje osobine, kako bi uvidjeli da sami mogu učiniti čudesne stvari za okoliš. Cilj ovog diplomskog rada je ispitati sadržaje koji se provode u eko vrtićima i redovnim vrtićima te iskustva odgojitelja u organizaciji eko aktivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 22 odgojiteljice iz eko vrtića i 25 odgojiteljica iz vrtića po redovnom programu iz Centra za predškolski odgoj u Osijeku. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja i lipnja 2014. godine anketnim upitnikom koji se sastojao od 9 pitanja. Rezultati su pokazali da većina odgojiteljica iz obje skupine vrtića provode ekološke sadržaje svaki dan te smatraju da najveći utjecaj na razvoj djetetove osjetljivosti za okoliš imaju odgojitelji i roditelji. Većina odgojiteljica je sudjelovala u eko projektu u 2013./2014. godini na razini skupine ili vrtića, a svega za 22% više odgojiteljica iz eko-vrtića provode sadržaje u obliku projekata s ekološkom tematikom od onih koje rade po redovitom programu. Ovo je istraživanje pokazalo da sve odgojiteljice obuhvaćene ovim ispitivanjem, i po redovnom i po eko-programu, posjeduju vrlo visoku svjesnost o važnosti provođenja ekološkog odgoja i provođenja sadržaja s ekološkom tematikom u dječjim vrtićima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek