Pregled bibliografske jedinice broj: 826921
Čitanje s razumijevanjem u nastavi hrvatskoga jezika
Čitanje s razumijevanjem u nastavi hrvatskoga jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Slavonski Brod
CROSBI ID: 826921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje s razumijevanjem u nastavi hrvatskoga jezika
(Reading comprehension in the Croatian language teaching)
Autori
Devčić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Slavonski Brod
Datum
03.07
Godina
2015
Stranica
102
Mentor
Vodopija, Irena
Neposredni voditelj
Krumes Šimunović, Irena
Ključne riječi
čitanje s razumijevanjem; strategije čitanja; nastava Hrvatskoga jezika
(reading comprehension; reading strategies; Croatian language teaching)
Sažetak
Diplomskim radom Čitanje s razumijevanjem u nastavi Hrvatskoga jezika nastojalo se utvrditi mogu li strategije čitanja unaprijediti razumijevanje teksta i tako olakšati i ubrzati učenje kao i može li takav pristup čitanju povećati zanimanje učenika za čitanje.Polazište za istraživanje bilo je pregled aktualnih čitanki triju različitih autora, a cilj je bio utvrditi razinu na kojoj se potiče čitanje s razumijevanjem u aktualnim čitankama od 1. do 4. razreda osnovne škole. Proveden je i upitnik na 59 učitelja razredne nastave, a nastojalo se utvrditi zastupljenost čitanja s razumijevanjem u razrednoj nastavi. Primarno istraživanje bilo je akcijsko istraživanje koje je provedeno na 23 učenika jednoga razreda. Započeto je anketom i ispitom znanja. Provedene su aktivnosti tijekom kojih su učenici podučeni trima strategijama čitanja - nadgledanje, odgovaranje i postavljanje pitanja i sažimanje. U teorijskom dijelu rada objašnjeno je što je to čitanje, čitanje s razumijevanjem, strategije čitanja i čitanje u mlađoj školskoj dobi. Ovim se radom nastojala istaknuti važnost čitanja s razumijevanjem u svim aspektima ljudskoga života, a potrebno ga je poticati od samoga početka školovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek