Pregled bibliografske jedinice broj: 826647
Približavenje tradicijske glazbe djeci predškolske dobi
Približavenje tradicijske glazbe djeci predškolske dobi // Dijete, igra, stvaralaštvo / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir. (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 157-166 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 826647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Približavenje tradicijske glazbe djeci predškolske dobi
(Convergence with traditional music preschool children)
Autori
Sučić, Goran ; Gergorić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete, igra, stvaralaštvo
/ Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir. - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016, 157-166
ISBN
978-953-7395-94-0
Skup
Dijete, igra, stvaralaštvo
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazba; tradicija; dijete; odgoj; doživljaj; kultura
(music; traditions; children; education; experience; culture)
Sažetak
Prihvaćanje i doživljavanje estetskih osobina gotovo je uvijek emocionalno obojeno. Glazbena nastava se u ranom školskom obrazovanju ostvaruje putem pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, glazbenog stvaralaštva kao i pokreta na glazbeni poticaj, i ne postoji nikakav razlog da djeci ne približimo taj neophodno potreban doživljaj umjetničkog dijela i u ranijoj predškolskoj dobi. Bezrazložno, zapostavljeni glazbeni sadržaji i aktivnosati u odgojno obrazovnom sustavu su upravo narodno stvaralaštvo i tradicijska glazba. Dakle, rad inicira potrebu intenzivnijeg približavanja tradicijeske glazbe djeci predškolke dobi pomoću integriranog razvojnog kurikuluma u umjetničkim područjima. Empirujski dio rada ukuzuje na negativan utjecaj masovnih mdija u kojima moderna glazba postaje sve populrnija te sve više potiskuje vrijenosti tradicijske glazbe. Tradicijska je glazba jako važna za estetski odgoj djeteta, stoga je potrebno da se u vrtićkoj dobi upoznaju s tom vrstom glazbe. U tome najveću ulogu imaju roditelji i odgojitelji, koji su anketirani u cilju razvoja suradničkog odnosa kojim bi se dijete zaštitilo neselektivnog pristupa ponudivši im vrijednosti koji proizilaze iz tradicijke glazbe. Ovim istraživanjem pokušat će se izmeđuostalog odgovoriti na pitanja kolika je razina osvještenosti kod roditelja i odgajatelja i kakvo je njihovo mišljenje o važnosti tradicijske glazbe za taj dječji uzrast. Ključne riječi ; glazba, tradicija, dijete, odgoj, doživljaj kultura
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Rad izložen na međunarodnom znanstvenom skupu s međunarodnom recenzijom. Rad objavljen u cijelosti