Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 826580

Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena


Bitanga, Marita
Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 826580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena
(Women personality traits as predictors of impulse buying tendency)

Autori
Bitanga, Marita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.07

Godina
2016

Stranica
32

Mentor
Vukasović Hlupić, Tena

Ključne riječi
impulzivno kupovanje; osobine ličnosti; žene; dob; način plaćanja
(impulsive buying; personality traits; women; age; payment method)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doprinos osobina ličnosti Pet-faktorskog modela u objašnjavanju sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena te utvrditi postoji li razlika u sklonosti impulzivnom kupovanju s obzirom na dob sudionica i najčešći način plaćanja. Istraživanje je provedeno putem interneta, a sudjelovale su 554 punoljetne žene s područja Republike Hrvatske. Sudionice su ispunjavale upitnik Pet-faktorskog modela ličnosti (BFI 44 ; Benet-Martinez i John, 1998), a kao mjera sklonosti impulzivnom kupovanju korištena je Skala sklonosti impulzivnom kupovanju. Rezultati multiple multiple regresijske analize pokazali su značajan pozitivan doprinos ekstraverzije i neuroticizma te negativan doprinos savjesnosti objašnjenju sklonosti impulzivnom kupovanju. Preostale osobine ličnosti (ugodnost i otvorenost prema iskustvu) nisu se pokazale kao značajni prediktori objašnjenju varijance kriterija. Testiranjem razlike između ekstremnih skupina sudionica po dobi nije pronađena značajna razlika, odnosno sudionice se ne razlikuju u sklonosti impulzivnom kupovanju ovisno o dobi. Prema najčešćem načinu plaćanja, sudionice su podijeljene u dvije skupine – one koje češće plaćanju karticama i one kojima je češći način plaćanja gotovina. Rezultati su pokazali da je skupina sudionica, kojima je najčešći način plaćanja karticae, značajno sklonija impulzivnom kupovanju naspram sudionicama koje najčešće plaćaju gotovinom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tena Vukasović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bitanga, Marita
Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Bitanga, M. (2016) 'Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bitanga, Marita}, year = {2016}, pages = {32}, keywords = {impulzivno kupovanje, osobine li\v{c}nosti, \v{z}ene, dob, na\v{c}in pla\'{c}anja}, title = {Osobine li\v{c}nosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod \v{z}ena}, keyword = {impulzivno kupovanje, osobine li\v{c}nosti, \v{z}ene, dob, na\v{c}in pla\'{c}anja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bitanga, Marita}, year = {2016}, pages = {32}, keywords = {impulsive buying, personality traits, women, age, payment method}, title = {Women personality traits as predictors of impulse buying tendency}, keyword = {impulsive buying, personality traits, women, age, payment method}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font