Pregled bibliografske jedinice broj: 826580
Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena
Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 826580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena
(Women personality traits as predictors of impulse buying tendency)
Autori
Bitanga, Marita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
2016
Stranica
32
Mentor
Vukasović Hlupić, Tena
Ključne riječi
impulzivno kupovanje; osobine ličnosti; žene; dob; način plaćanja
(impulsive buying; personality traits; women; age; payment method)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doprinos osobina ličnosti Pet-faktorskog modela u objašnjavanju sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena te utvrditi postoji li razlika u sklonosti impulzivnom kupovanju s obzirom na dob sudionica i najčešći način plaćanja. Istraživanje je provedeno putem interneta, a sudjelovale su 554 punoljetne žene s područja Republike Hrvatske. Sudionice su ispunjavale upitnik Pet-faktorskog modela ličnosti (BFI 44 ; Benet-Martinez i John, 1998), a kao mjera sklonosti impulzivnom kupovanju korištena je Skala sklonosti impulzivnom kupovanju. Rezultati multiple multiple regresijske analize pokazali su značajan pozitivan doprinos ekstraverzije i neuroticizma te negativan doprinos savjesnosti objašnjenju sklonosti impulzivnom kupovanju. Preostale osobine ličnosti (ugodnost i otvorenost prema iskustvu) nisu se pokazale kao značajni prediktori objašnjenju varijance kriterija. Testiranjem razlike između ekstremnih skupina sudionica po dobi nije pronađena značajna razlika, odnosno sudionice se ne razlikuju u sklonosti impulzivnom kupovanju ovisno o dobi. Prema najčešćem načinu plaćanja, sudionice su podijeljene u dvije skupine – one koje češće plaćanju karticama i one kojima je češći način plaćanja gotovina. Rezultati su pokazali da je skupina sudionica, kojima je najčešći način plaćanja karticae, značajno sklonija impulzivnom kupovanju naspram sudionicama koje najčešće plaćaju gotovinom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija