Pregled bibliografske jedinice broj: 826557
Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture
Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 826557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture
(Opinions of students of younger school age on educational areas in teaching of music)
Autori
Kristić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
11.07
Godina
2016
Stranica
90
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
nastava glazbe; otvoreni model; područja u nastavi glazbe; sloboda učitelja
(teaching of music; open model; the area in teaching of music; the freedom of teachers)
Sažetak
Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu iz 2006./07. godine nastava Glazbene kulture provodi se prema otvorenom modelu. Učenici se kroz otvoreni model u nastavi glazbe, u prvim trima razredima osnovne škole, susreću s nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, elemenata glazbene kreativnosti te u četvrtom razredu s područjem izvođenja glazbe i glazbenim pismom, a umjesto elemenata glazbene kreativnosti uvode se glazbene igre. Nadalje, otvorenost se očituje u slobodnom izboru nastavnih sadržaja kao i slobodnom izboru pjesama i odabiru skladbi za slušanje što potiče učitelja na bolji i kreativniji rad. Prema otvorenom modelu, područje slušanja glazbe je obvezno i središnje u nastavi glazbe i njime se razvija glazbeni ukus učenika, dok su ostala nastavna područja varijabilna, tj. ovise o učitelju. U okviru diplomskog rada provedeno je istraživanje u OŠ Stjepana Antolovića u Privlaci, u ožujku 2016. godine u prvom i trećem razredu. Svrha je istraživanja bila dobivanje povratne informacije o učeničkoj zainteresiranosti i preferencijama nastavnih područja u nastavi glazbene kulture s obzirom na razred. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici pokazuju zainteresiranost za nastavu glazbene kulture, ali i za izvođenjem nastavnih područja. Najveće preferencije pokazali su prema nastavnom području pjevanja i glazbenih igara. Prema otvorenom modelu središnja aktivnost nastave je slušanje glazbe i učenicima su se upravo najviše svidjele glazbene igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole nastavu glazbe i sve njezine sastavnice, učitelj im to treba i omogućiti. Budući da otvorenim modelom učitelj ima potpunu slobodu, on ju treba iskoristiti tako da prema željama učenika oblikuje nastavu glazbe, a slušanje tretira kao središnju i obveznu aktivnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)