Pregled bibliografske jedinice broj: 826551
Zastupljenost slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
Zastupljenost slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 826551 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
(The representation of listening to music in teaching and textbooks of music education in the first three grades of primary school)
Autori
Kujek, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
11.07
Godina
2016
Stranica
72
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
aktivno slušanje; nastava glazbe; otvoreni model; slušanje glazbe; udžbenik
(active listening; music education; open model; listening to music; textbook)
Sažetak
Prema otvorenom modelu koji je stupio na snagu školske godine 2006./07., nastava glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole temelji se na nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. Najveći pozitivan pomak u slušanju glazbe pojavljuje se u nastavnom planu i programu iz 2006. godine kojim slušanje postaje obvezna i središnja aktivnost nastave, dok su ostala područja varijabilna. Budući da se novi nastavni plan i program zalaže za otvoreni model, zadatak slušanja jest razvoj glazbenog ukusa i upoznavanje glazbenih djela. Također, na nastavi glazbe učenici stječu praktične vještine koje nije moguće obuhvatiti udžbenikom. Udžbenici koji se koriste u nastavi glazbe sadrže sva četiri nastavna područja koji su više namijenjeni učiteljima nego učenicima. U okviru diplomskoga rada provedeno je istraživanje u OŠ Bratoljuba Klaića u Bizovcu, tijekom ožujka i početkom travnja u prvim trima razredima. Svrha je istraživanja uočiti zastupljenost provođenja nastavnog područja slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako slušanje glazbe nije u potpunosti središnja aktivnost nastave, što je potvrđeno i analizom udžbenika Glazbeni krug. Nadalje, učitelji, kao i udžbenici, najviše preferiraju nastavno područje pjevanje u nastavi koje ne može biti središnja aktivnost jer nema glazbeno-umjetničko opravdanje. Iako nastavno područje slušanja glazbe učitelji provode u nastavi, ono u potpunosti ne zadovoljava zahtjeve otvorenog modela. Budući da otvoreni model slušanje tretira kao jedinu obveznu aktivnost u nastavi glazbe, učitelji se toga trebaju i pridržavati te učenicima omogućiti aktivno slušanje glazbe. Samo se aktivnim slušanjem razvija glazbeni ukus i kritički odnos prema glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)