Pregled bibliografske jedinice broj: 826518
Poznavanje drveća i grmlja djece mlađe školske dobi
Poznavanje drveća i grmlja djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 826518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje drveća i grmlja djece mlađe školske dobi
(Knowing of trees and bushes of under school age children)
Autori
Kristić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2016
Stranica
62
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
šuma; drveće; grmlje; djeca mlađe školske dobi; studenti
(forest; trees; bushes; primary school children; students)
Sažetak
Cilj je diplomskog rada ispitati poznavanje šumskog drveća i grmlja kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoji li razlika u znanju o šumskom drveću i grmlju kod učenika i studenata. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem su učenici mlađe školske dobi, ukupno 50 učenika trećih i četvrtih razreda Osnovne škole „Voćin“ u Voćinu te 50 studenata 1. godine učiteljskog studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. U istraživanju je kao instrument korišten test. Test je sadržavao 15 pitanja različitog tipa. Od ukupno 100 ispitanika, 66% je znalo da šume mogu biti listopadne, vazdazelene i mješovite (82% učenika i 50% studenata). Najviše ispitanika prepoznalo je orah na fotografiji – 90/100 (46/50 učenika i 44/50 studenata), zatim kesten – 89/100 (48/50 učenika i 41/50 studenata), jabuku – 84/100 (48/50 učenika i 41/50 studenata), kupinu – 83/100 (40/50 učenika i 43/50 studenata), malinu – 76/100 (32/50 učenika i 44/50 studenata), maslinu – 75/100 (30/50 učenika i 45/50 studenata), hrast – 73/100 (43/50 učenika i 39/59 studenata) te ostala drveća i grmlja. Tisu, svib, hrast crniku, crni bor, jarebiku i poljski jasen nije prepoznao niti jedan učenik, također niti jedan student. Rješavanjem ovog testa pokazano je da nema značajnih razlika u poznavanju šumskog drveća i grmlja između učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Također nema ni značajnih razlika u poznavanju šumskog drveća i grmlja između učenika i studenata. Nastavni plan i program za osnovnu školu propisuje za četvrti razred nastavnu temu Šuma koja obuhvaća područje istraživanja koje sam provela u istraživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek