Pregled bibliografske jedinice broj: 826380
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 30 (2015), 2; 92-98 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 826380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema
razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme
(Differences in motor abilities of pupils by level
of physical activity in leisure time)
Autori
Badrić, Marko ; Sporiš, Goran ; Krističević, Tomislav
Izvornik
Hrvatski športskomedicinski vjesnik (0354-0766) 30
(2015), 2;
92-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motoričke sposobnosti ; učenici ; škola ; indeks tjelesne mase ; slobodno vrijeme
(motor abilities ; pupils ; school ; body mass indeks ; leisure time)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrđivanje razlika u motoričkim sposobnostima između učenika koji su podijeljeni prema razini tjelesne aktivnosti u slobodnom vremenu. U istraživanju je sudjelovalo 434 dječaka od 5-8 razreda osnovne škole. Uzorak ispitanika obuhvaćao je učenike koji teritorijalno pripadaju gradovima Sisku i Petrinji. U istraživanju je izmjereno 15 mjera motoričkih sposobnosti, 2 mjere morfoloških karakteristika te je pomoću anketnog upitnika procijenjeno vrijeme provedeno u kineziološkim aktivnostima u slobodnom vremenu. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici koji se bave dodatnim tjelesnim vježbanjem u slobodno vrijeme imaju bolje rezultate u motoričkim sposobnostima. Diskriminativnom analizom utvrđeno je da se značajna razlika odnosi na učenike šestog, sedmog i osmog razreda osnovne škole, dok kod učenika petog razreda nisu pronađene značajne razlike. Također, utvrđeno je da tjelesno neaktivni učenici u slobodno vrijeme imaju povećanu tjelesnu masu, a samim time i više vrijednosti indeksa tjelesne mase (ITM). Učenici koji u slobodno vrijeme ne provode kineziološke aktivnosti u trajanju od najmanje 60 minuta dnevno imaju slabije razvijene motoričke sposobnosti, a nesudjelovanje u tjelesnoj aktivnosti doprinosi većim vrijednostima indeksa tjelesne mase (ITM) nego kod učenika koji su tjelesno aktivni u slobodno vrijeme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija, Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- EBSCOhost
- Global Health