Pregled bibliografske jedinice broj: 826313
Prilagodljivi tutorski sustav za e-učenje podržan dubinskom analizom podataka
Prilagodljivi tutorski sustav za e-učenje podržan dubinskom analizom podataka, 2016., doktorska disertacija, Odjel za informatiku, Rijeka
CROSBI ID: 826313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodljivi tutorski sustav za e-učenje podržan dubinskom analizom podataka
(Adaptive tutoring e-learning system supported by data mining)
Autori
Jugo, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za informatiku
Mjesto
Rijeka
Datum
07.06
Godina
2016
Stranica
188
Mentor
Kovačić, Božidar
Ključne riječi
inteligentni tutorski sustavi; e-učenje; dubinska analiza podataka; prilagodljivost sustava za e-učenje; otkrivanje uzoraka u sekvencama; razredovanje; sugestije
(Intelligent tutoring systems; e-learning; data mining; e-learning system adaptivity; sequential pattern mining; clustering; learning suggestions)
Sažetak
Inteligentni tutorski sustavi su računalni sustavi za učenje, razvijeni s ciljem da omoguće tutorski model učenja, koji svoju visoku efikasnost temelji na potpunoj prilagodbi procesa učenja jednom učeniku. Inteligencija, odnosno prilagodljivost sustava promjenjivim potrebama i razini znanja učenika ostvaruje se različitim pristupima, primjerice implementacijom algoritama strojnog učenja ili dubinskom analizom podataka. Inteligentni tutorski sustavi većinom se razvijaju za dobro definirane domene znanja, kao što su matematika, fizika i druge. Međutim, postoje brojna područja koja nemaju dobro definirane strukture znanja, a potrebno ih je poučavati. Takva područja nazivaju se slabo definiranim domenama znanja. Pripremu procesa učenja u slabo definiranim domenama obavlja učitelj koji ga oblikuje prema vlastitom znanju i iskustvu, a realizira se putem implementirane inteligencije tutorskog sustava. Implementacijom metoda za dubinsku analizu podataka možemo u podacima o interakcijama korisnika sa sustavom otkriti korisne informacije, te ih pridodati postojećim mogućnostima sustava kako bi poboljšali njegovu učinkovitost. U ovom radu predložen je novi model postojećeg inteligentnog tutorskog sustava koji, primjenom metoda dubinske analize podataka, sugerira korisniku korake koji mu slijede u procesu učenja, s ciljem kreiranja učinkovitijeg puta kroz domenu znanja. Ključni dijelovi unaprijeđenog tutorskog sustava su podsustavi za komunikaciju s alatima za dubinsku analizu podataka, grupiranje korisnika i otkrivanje čestih i učinkovitih puteva kroz domenu znanja. Predloženi tutorski model sustava prikazuje sugestije korisniku na početku i na kraju procesa učenja u obliku poveznica prema pojmovima u domeni znanja koje je najbolje učiti prije, odnosno nakon odabranog pojma. Opisani model sustava implementiran je web aplikacijom nazvanom DITUS (Department of Informatics TUtoring System). Djelotvornost predloženog modela vrednovana je analizom rezultata kontrolne i eksperimentalne skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet informatike i digitalnih tehnologija, Rijeka