Pregled bibliografske jedinice broj: 826288
Utjecaj globalizacije na dizajn kurikuluma visokoškolskih institucija
Utjecaj globalizacije na dizajn kurikuluma visokoškolskih institucija // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja : knjiga sažetaka
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 826288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj globalizacije na dizajn kurikuluma visokoškolskih institucija
(Influence of Globalization on Curriculum Design in Higher Education)
Autori
Lujić, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja : knjiga sažetaka
/ - , 2008
Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Kurikulum; Visoko obrazovanje; Globalizacija
(curriculum; higher education; globalisation)
Sažetak
Globalizacija 21.stoljeća utemeljena na informaciji i inovaciji, a u našem tekstu definirana kao rastuća povezanost na području kulture, društva, politike, ekonomije i životne okoline nužno je utjecala na nacionalnu državu, a s njom i na nacionalni sustav odgoja i obrazovanja. Internacionalizacija obrazovanja postala je instrumentom upravljanja globalizacijskim trendovima. U kontekstu visokog obrazovanja to je: razvitak tehnologije i tehnološki poduprtog učenja, omasovljenje visokog obrazovanja te pojava logike biznisa usporedo s trendovima komercijalizacije i komodifikacije. Model novog kurikuluma u svjetlu gore spomenutih promjena fleksibilan je, interdisciplinaran i internacionalan, usmjeren na studenta, a njegov dizajn se temelji na deinstitucionalizaciji, odnosno kombiniranju virtualnog i fizičkog. Glavne pretpostavke njegove realizacije su: postojanje računalne infrastrukture i odgovarajućeg softwarea, uspostavljanje suradničkih odnosa s ostalim visokoobrazovnim institucijama i privatnim sektorom te adekvatno obrazovanje visokoškolskih nastavnika. Iako u današnjem nepouzdanom vremenu ne možemo imati održiva uvjerenja o tijeku stvari, glavna funkcija sveučilišta – laboratorij za razvoj društva, mora ostati netaknuta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija