Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 826265

Generalićevo vraćanje sebi: od tendencije do idealizacije


Srhoj, Vinko
Generalićevo vraćanje sebi: od tendencije do idealizacije // Ivan Generalić: djelo, život, vrijeme
Hlebine, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 826265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Generalićevo vraćanje sebi: od tendencije do idealizacije
(Generalić's return to himself: from the tendency to idealization)

Autori
Srhoj, Vinko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Ivan Generalić: djelo, život, vrijeme

Mjesto i datum
Hlebine, Hrvatska, 20.11.2014. - 21.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Ivan Generalić; naivna umjetnost; angažirana umjetnost; idealizacija
(Ivan Generalić; naive art; engaged art; idealization)

Sažetak
Prijelomni trenutak Generalićevog slikarstva (razvidan na izložbi u zagrebačkom Salonu Ulrich 1938.) koji je podrazumijevao napuštanje socijalne tendencioznosti iz „zemljaškog razdoblja“, značio je i postupno odvajanje od utjecaja njegova umjetničkog mentora Krste Hegedušića. No više od Hegedušićeva stilema, Generalić napušta socijalno motivirane prizore za račun „dezangažiranog“ krajolika u kojemu više nema rekvizicija, dražbi, sprovoda, seoskih tučnjava i prosjaka. Od kraja 30-ih godina Generalićeva se vizija podravskog sela preobražava u pitoresknu idilu, socijalne nepravde i siromaštvo ustupaju mjesto pitomoj arkadiji u kojoj još ima mjesta samo za ugodu, blagost i sklad idealiziranog, gotovo nestvarnog sela. No mnogi će primijetiti da je u tom novom slikarstvu/motivici Generalić najbliži sebi i da mu je zemljaška tendencioznost bila nakalemljena, a socijalni bunt nesvojstven prirodi lirskog umjetnika. Najbolji dokaz Generalićeva slabog interesa za socijalne i općedruštvene teme sela (neki će reći da je to slučaj tipičnog eskapizma), odustajanje je od ratne stradalničke tematike tijekom Drugog svjetskog rata, kada seoski prizori postaju „pojačano“ idilični, život na selu beskonfliktan, neokrznut ratom. Svojevrstan je paradoks da je upravo rat bio poticajem za idolizaciju i idealizaciju sela, rekli bismo unutrašnje progonstvo u idili hermetične vizije u koju ne prodire vanjski svijet.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Vinko Srhoj (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Srhoj, Vinko
Generalićevo vraćanje sebi: od tendencije do idealizacije // Ivan Generalić: djelo, život, vrijeme
Hlebine, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Srhoj, V. (2014) Generalićevo vraćanje sebi: od tendencije do idealizacije. U: Ivan Generalić: djelo, život, vrijeme.
@article{article, author = {Srhoj, Vinko}, year = {2014}, keywords = {Ivan Generali\'{c}, naivna umjetnost, anga\v{z}irana umjetnost, idealizacija}, title = {Generali\'{c}evo vra\'{c}anje sebi: od tendencije do idealizacije}, keyword = {Ivan Generali\'{c}, naivna umjetnost, anga\v{z}irana umjetnost, idealizacija}, publisherplace = {Hlebine, Hrvatska} }
@article{article, author = {Srhoj, Vinko}, year = {2014}, keywords = {Ivan Generali\'{c}, naive art, engaged art, idealization}, title = {Generali\'{c}'s return to himself: from the tendency to idealization}, keyword = {Ivan Generali\'{c}, naive art, engaged art, idealization}, publisherplace = {Hlebine, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font