Pregled bibliografske jedinice broj: 825754
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece // Didaktički izazovi II
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 108-110 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 825754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece
(Preschool children’s and parents’ perception of the main purpose of kindergartens)
Autori
Romstein, Ksenija ; Zelić, Marija Željka ; Posavec, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi II
/ - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 108-110
Skup
Didaktički izazovi II
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvaliteta institucijskog predškolskog odgoja ; odnos odraslih i djece ; očekivanja roditelja ; uloge odgojitelja ; vršnjačka interakcija
(quality of preschool education ; relations between adults and children ; parents’ expectations ; preschool teachers’ roles ; peer interaction)
Sažetak
Kvaliteta ranog i predškolskog odgoja danas se uobičajeno dijeli u dvije dimenzije: strukturalnu i procesualnu. Dok se strukturalna dimenzija uglavnom odnosi na materijalne uvjete rada, opremljenost dječjih vrtića, vrtićke rutine, omjer djece i odraslih te kontinuirano usavršavanje odgojitelja, u procesualnoj se dimenziji naglasak stavlja na interakciju odraslih i djece, vršnjačku interakciju te programsko usmjerenje dječjeg vrtića. Kako bi se saznalo nešto više o poželjnim procesima u dječjim vrtićima, intervjuirano je 37 djece predškolske dobi i anketirano je 37 roditelja djece uključene u dječje vrtiće. Kvalitativna analiza podataka pokazuje kako su odrasli više usmjereni na strukturalnu dimenziju i to posebice u dijelu rutina (sigurnost, hranjenje, spavanje, toalet i higijena). Djeca su više orijentirana prema procesualnoj dimenziji i to u dijelu vršnjačke interakcije. Kada roditelji govore o procesualnoj dimenziji tada im je bitna kvaliteta odnosa odgojitelja i djeteta, a vršnjačke odnose stavljaju u drugi plan. Djeca, pak, preferiraju vršnjačku interakciju, dok odnose s odraslima vide kao kontrolirajuće i regulacijske te manje bitne. Dobiveni rezultati ukazuju kako postoje razlike u viđenjima svrhe dječjih vrtića od strane djece i odraslih i to u obje dimenzije kvalitete. Nadalje, otvaraju se pitanja uloge odgojitelja, koji svakodnevno balansiraju između zahtijeva roditelja, potreba djece i vlastitih očekivanja u kontekstu interakcijskih procesa, zbog čega je potrebno dimenzije kvalitete ranog odgoja propitivati s različitih stajališta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek