Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825656

Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma


Jančec, Magdalena; Šimleša, Sanja; Frey Škrinjar, Jasmina
Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 87-99 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 825656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma
(The encouragement of social interaction by means of social stories in a boy with autism spectrum disorder)

Autori
Jančec, Magdalena ; Šimleša, Sanja ; Frey Škrinjar, Jasmina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016); 87-99

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma ; visokofunkcionirajući autizam ; socijalne interakcije ; socijalne priče ; video modeliranje
(autism spectrum disorders ; high functioning autism ; social interactions ; social stories ; video modeling)

Sažetak
Socijalne priče su kratke priče, pisane i prilagođene djeci s poremećajem iz spektra autizma čiji je cilj poboljšanje socijalnih i/ili komunikacijskih vještina djece, podučavanjem primjerenih oblika ponašanja u socijalnim situacijama. Socijalne priče često se koriste u intervencijskim programima za djecu s poremećajem iz spektra autizma, najčešće s ciljem smanjenja nepoželjnih ponašanja te u podučavanju socijalnih vještina. Suvremena istraživanja utjecaja socijalnih priča na poticanje socijalnih vještina djece s poremećajem iz spektra autizma još uvijek nisu potvrdila njihovu učinkovitost, a ovaj rad, čiji je cilj ispitivanje utjecaja socijalnih priča putem video modeliranja na vještine socijalne interakcije dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, prvo je istraživanje učinkovitosti socijalnih priča u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovao dječak (5, 2) s dijagnozom visokofunkcionirajućeg autizma. U podučavanju vještina socijalne interakcije korištene su socijalne priče putem video modeliranja. Kako bi se ostvario cilj rada, provedeno je istraživanje u obliku studije slučaja, sastavljeno od kvantitativnog i kvalitativnog djela. Kvantitativni dio istraživanja donosi rezultate mjerenja učestalosti iniciranih socijalnih interakcija u dječaka, kroz dvije vremenske točke te rezultate mjerenja učestalosti odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. U kvalitativnom dijelu istraživanja, prikazani su rezultati procjene kvalitete iniciranja interakcije u dječaka, kroz dvije vremenske točke, te kvalitete odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja ; potvrđuju učinkovitost socijalnih priča u podučavanju socijalnih vještina sudionika istraživanja, ukazuju na potrebu za implementacijom socijalnih priča putem video modeliranja u daljnje ciljeve za sudionika istraživanja kao i na potrebu za daljnjim istraživanjima učinkovitosti socijalnih priča putem video modeliranja u populaciji djece s visokofunkcionirajućim autizmom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Šimleša (autor)

Avatar Url Jasmina Frey Škrinjar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jančec, Magdalena; Šimleša, Sanja; Frey Škrinjar, Jasmina
Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 87-99 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Jančec, M., Šimleša, S. & Frey Škrinjar, J. (2016) Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52, 87-99.
@article{article, author = {Jan\v{c}ec, Magdalena and \v{S}imle\v{s}a, Sanja and Frey \v{S}krinjar, Jasmina}, year = {2016}, pages = {87-99}, keywords = {poreme\'{c}aj iz spektra autizma, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, socijalne interakcije, socijalne pri\v{c}e, video modeliranje}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, issn = {1331-3010}, title = {Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih pri\v{c}a u dje\v{c}aka s poreme\'{c}ajem iz spektra autizma}, keyword = {poreme\'{c}aj iz spektra autizma, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, socijalne interakcije, socijalne pri\v{c}e, video modeliranje} }
@article{article, author = {Jan\v{c}ec, Magdalena and \v{S}imle\v{s}a, Sanja and Frey \v{S}krinjar, Jasmina}, year = {2016}, pages = {87-99}, keywords = {autism spectrum disorders, high functioning autism, social interactions, social stories, video modeling}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, issn = {1331-3010}, title = {The encouragement of social interaction by means of social stories in a boy with autism spectrum disorder}, keyword = {autism spectrum disorders, high functioning autism, social interactions, social stories, video modeling} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font