Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825261

Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju


Kranjčec Mlinarić, Jelena; Žic Ralić, Anamarija; Lisak, Natalija
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 233-247 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 825261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju
(Teachers’ reflections on the challenges and barriers for integration of students with disabilities)

Autori
Kranjčec Mlinarić, Jelena ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65 (2016), Tematski broj; 233-247

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
barijere ; djeca s poteškoćama ; inkluzija ; učitelji
(teachers ; students with disabilities ; integration ; barriers)

Sažetak
Ovim istraživanjem želio se dobiti uvid u promišljanja učitelja o inkluziji djece s poteškoćama, profesionalnim izazovima te barijerama koje na tom području opažaju i na koje nailaze. U istraživanju je sudjelovalo trideset devet učitelja razredne i predmetne nastave s područja Varaždinske županije. Intervju je korišten kao metoda prikupljanja podataka. Intervjui su se snimali, a materijali su se potom transkribirali te je provedena kvalitativna analiza podataka. Učitelji iskazuju načelnu potporu procesu inkluzije, ali uočljivo je da se različito nose s profesionalnim izazovima. Inkluziju uglavnom smatraju pozitivnom i dobrom za učenike s poteškoćama i za njihove vršnjake tipičnog razvoja. Ipak, vidljivo je da na njihovo mišljenje utječe i vrsta poteškoće učenika te razredi s velikim brojem učenika što za posljedicu ima nemogućnost posvećivanja učenicima s poteškoćama u njihovu radu. Kao najznačajnije barijere izdvajaju učitelje odnosno njihovu (ne)spremnost za rad s učenicima s poteškoćama, (ne) motiviranost te needuciranost, različite vrste poteškoća učenika, premali broj stručnih suradnika, premali broj asistenata u nastavi, fizičke prepreke te uvjete u nastavnom radu. Prepoznavanjem prepreka koje postoje u radu učitelja, prihvaćajući njihovu perspektivu, daju se jasne smjernice za osiguranje kvalitetne potpore učiteljima u radu, kao i cjelokupnog procesa edukacijskog uključivanja učenika s poteškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kranjčec Mlinarić, Jelena; Žic Ralić, Anamarija; Lisak, Natalija
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 233-247 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Kranjčec Mlinarić, J., Žic Ralić, A. & Lisak, N. (2016) Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (Tematski broj), 233-247.
@article{article, author = {Kranj\v{c}ec Mlinari\'{c}, Jelena and \v{Z}ic Rali\'{c}, Anamarija and Lisak, Natalija}, year = {2016}, pages = {233-247}, keywords = {barijere, djeca s pote\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, u\v{c}itelji}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {65}, number = {Tematski broj}, issn = {0037-654X}, title = {Promi\v{s}ljanje u\v{c}itelja o izazovima i barijerama inkluzije u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {barijere, djeca s pote\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Kranj\v{c}ec Mlinari\'{c}, Jelena and \v{Z}ic Rali\'{c}, Anamarija and Lisak, Natalija}, year = {2016}, pages = {233-247}, keywords = {teachers, students with disabilities, integration, barriers}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {65}, number = {Tematski broj}, issn = {0037-654X}, title = {Teachers’ reflections on the challenges and barriers for integration of students with disabilities}, keyword = {teachers, students with disabilities, integration, barriers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font