Pregled bibliografske jedinice broj: 825261
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 233-247 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 825261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama
inkluzije učenika s teškoćama u razvoju
(Teachers’ reflections on the challenges and
barriers for integration of students with
disabilities)
Autori
Kranjčec Mlinarić, Jelena ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), Tematski broj;
233-247
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
barijere ; djeca s poteškoćama ; inkluzija ; učitelji
(teachers ; students with disabilities ; integration ; barriers)
Sažetak
Ovim istraživanjem želio se dobiti uvid u promišljanja učitelja o inkluziji djece s poteškoćama, profesionalnim izazovima te barijerama koje na tom području opažaju i na koje nailaze. U istraživanju je sudjelovalo trideset devet učitelja razredne i predmetne nastave s područja Varaždinske županije. Intervju je korišten kao metoda prikupljanja podataka. Intervjui su se snimali, a materijali su se potom transkribirali te je provedena kvalitativna analiza podataka. Učitelji iskazuju načelnu potporu procesu inkluzije, ali uočljivo je da se različito nose s profesionalnim izazovima. Inkluziju uglavnom smatraju pozitivnom i dobrom za učenike s poteškoćama i za njihove vršnjake tipičnog razvoja. Ipak, vidljivo je da na njihovo mišljenje utječe i vrsta poteškoće učenika te razredi s velikim brojem učenika što za posljedicu ima nemogućnost posvećivanja učenicima s poteškoćama u njihovu radu. Kao najznačajnije barijere izdvajaju učitelje odnosno njihovu (ne)spremnost za rad s učenicima s poteškoćama, (ne) motiviranost te needuciranost, različite vrste poteškoća učenika, premali broj stručnih suradnika, premali broj asistenata u nastavi, fizičke prepreke te uvjete u nastavnom radu. Prepoznavanjem prepreka koje postoje u radu učitelja, prihvaćajući njihovu perspektivu, daju se jasne smjernice za osiguranje kvalitetne potpore učiteljima u radu, kao i cjelokupnog procesa edukacijskog uključivanja učenika s poteškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts