Pregled bibliografske jedinice broj: 825128
Povezanost percepcije roditeljskog ponašanja i akademskog uspjeha studenata
Povezanost percepcije roditeljskog ponašanja i akademskog uspjeha studenata, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 825128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost percepcije roditeljskog ponašanja i akademskog uspjeha studenata
(The relationship between college students'perception of parental behaviour and academic success)
Autori
Vučković, Elizabet
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
04.07
Godina
2016
Stranica
53
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
dimenzije roditeljstva ; percepcija roditelja ; akademski uspjeh ; studenti Sveučilišta u Zadru
(dimensions of parental behaviour ; perceptions of parents ; academis success ; students of the University of Zadar)
Sažetak
Poznato je kako na akademski uspjeh utječe mnoštvo čimbenika. Iako se istraživanja uglavom fokusiraju na one kognitivne faktore, svakako ne treba zanemariti i one kontekstualne, poput roditeljskog ponašanja. Postoji vrlo ograničen broj inozemnih istraživanja koja se bave utjecajem roditeljskog ponašanja na akademski uspjeh studenata, dok u Hrvatskoj takvo istraživanje na studentskoj populaciji do sad nije provedeno. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost percepcije roditeljskog ponašanja (kroz percipiranu roditeljsku uključenost, podršku autonomiji i toplinu) majke i percepcije roditeljskog ponašanja oca s akademskim uspjehom studenata 2. godine preddiplomskog studija. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 136 studenata. Za mjerenje percepcije roditeljskog ponašanja korišten je Upitnik percepcije roditelja- Upitnik za studente (Grolnick, Ryan i Deci, 1991), a za mjerenja akademskog uspjeha prosjek na kraju prve godine preddiplomskog studija. Istraživanje je pokazalo da i kod muških i kod ženskih ispitanika postoji značajna razlika pri procjenjivanju ukupnog roditeljskog ponašanja oca i ukupnog roditeljskog ponašanja majke, pri čemu i jedni i drugi ispitanici majčino ponašanje percipiraju povoljnije nego očevo. Međutim, istraživanjem je utvrđeno kako na ovom uzorku nema značajne pozitivne povezanosti između percipiranog roditeljskog ponašanja i akademskog uspjeha studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija