Pregled bibliografske jedinice broj: 825088
Iskustva djece iz obitelji različitih kultura u odgojno-obrazovnom procesu
Iskustva djece iz obitelji različitih kultura u odgojno-obrazovnom procesu, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 825088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva djece iz obitelji različitih kultura u odgojno-obrazovnom procesu
(TCK's experience in the educational system)
Autori
Knezovich, Carmen-Lee
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
29.01
Godina
2016
Stranica
42
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
djeca s tri kulture; kultura; obitelj; program hrvatskoga jezika; stranci u obrazovnom sustavu
(Croatian language programme; Culture; Foreigners in school; TCK- Third culture kids)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je opisati iskustva djece iz obitelji različitih kultura (Third Culture Kids - TCK) u odgojno-obrazovnom procesu. Pojam TCK odnosi se na djecu koja žive u državama koje nisu zemlje porijekla nijednog od njhovih roditelja. Prva kultura za TCK je kultura njihovih roditelja (ili zemalja njihovih roditelja) ; druga kultura je ona koju su usvojili za vrijeme svojih primarnih razvojnih godina, a njihova treća kultura je kultura koja je stvorena iz njihovih zajedničkih iskustava i odnosa s ljudima iz drugih kultura koji žive na isti način. Istraživanjem se pokušalo razumjeti njihovu pripadnost trećoj kulturi te načine na koji im se može pomoći u odgojno-obrazovnom procesu i prilagodbi novoj kulturi. U ovom istraživanju sudjelovalo je 7 ispitanika TCK i 4 djelatnika iz jedne osnovne i srednje škole. Metoda koja se koristila u istraživanju je intervju. U OŠ u intervjuu su sudjelovali školski pedagog i psiholog, a u srednjoj školi ravnatelj i školski psiholog. Oni su podijelili svoje iskustvo o radu s djecom iz druge kulture i o programu hrvatskoga jezika za pripremnu nastavu za učenike osnovne i srednje škole koji ne znaju ili nedovoljno poznaju hrvatski jezik. U istraživanju se pokazalo da je ljudska interakcija, odnosi s drugima ono što je najbitnije za djecu TCK. Upitani o tome što im daje osjećaj pripadnosti svi sugovornici su odgovorili da su to ljudi koji ih okružuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija