Pregled bibliografske jedinice broj: 824883
Poticanje razvoja infrastrukture kontinuiranog učenja: izazov za odgajatelje
Poticanje razvoja infrastrukture kontinuiranog učenja: izazov za odgajatelje // Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja / Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva (ur.).
Medulin: Dječji vrtić Medulin ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2016. str. 281-294
CROSBI ID: 824883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje razvoja infrastrukture kontinuiranog učenja: izazov za odgajatelje
(Fostering the development of continuing learning infrastructure: a challenge for educators)
Autori
Čepić, R., Pliško-Seferagić, L.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Urednik/ci
Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva
Izdavač
Dječji vrtić Medulin ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Grad
Medulin
Godina
2016
Raspon stranica
281-294
ISBN
978-953-7320-34-8
Ključne riječi
infrastruktura kontinuiranog učenja, odgajatelji, organizacijska kultura, organizacijska klima, profesionalni razvoj
(continuing learning infrastructure, preschool teachers, organisational culture, organisational climate, professional development)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati kako odgajatelji procjenjuju kvalitetu procesa učenja u vrtićima i pridonijeti boljem razumijevanju relevantnih čimbenika u poticanju razvoja infrastrukture kontinuiranog profesionalnog učenja. Primijenjeni su skraćena modificirana A forma Upitnika o dimenzijama organizacije koja uči i organizacijskih ishoda (Dimensions of the Learning Organization Questionnaire Self- Scoring Instrument, DLOQ- Marsick iWatkins, 2003) te Upitnik organizacijske klime (Furnham &Goodstein, 1997). U ovome radu prikazuje se dio rezultata prikupljenih istraživanjem kojim je obuhvaćen uzorak od 178 odgajatelja u 9 dječjih vrtića u Istarskoj županiji. Rezultati su pokazali da nezadovoljavajuća komunikacija unutar ustanove, nedostatak suradnje među odgajateljima te prevelika birokracija djelomično predstavljaju zapreku u ostvarivanju kvalitete procesa učenja u vrtićima. Utvrđeno je da se kroz institucijske mjere ne potiče u potpunosti profesionalni razvoj i napredovanje odgajatelja. Raspravljene su implikacije dobivenih nalaza i dane smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija