Pregled bibliografske jedinice broj: 824877
Samovrednovanje kvalitete procesa učenja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini iz perspektive učitelja
Samovrednovanje kvalitete procesa učenja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini iz perspektive učitelja // Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 11-21 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 824877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samovrednovanje kvalitete procesa učenja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini iz perspektive učitelja
(Self-evaluation of the quality of the learning process at the individual, team and organizational level from the teachers’ perspective)
Autori
Čepić, Renata, Tatalović Vorkapić, Sanja, Ružić, Sara
Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), Tematski broj;
11-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta; organizacija koja uči; profesionalni razvoj; samovrednovanje; učitelji
(quality; learningorganization; professional development self-evaluation; teachers.)
Sažetak
Cilj je ovoga rada bio istražiti koji važni čimbenici u organizacijskoj klimi, kulturi, sustavima i strukturama utječu na aktivnost pojedinca u procesu učenja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 85 učitelja iz 14 osnovnih škola Primorsko-goranske županije. Primijenjena Skala dimenzija organizacije koja uči i organizacijskih ishoda skraćena je i adaptirana inačica A forme Upitnika o dimenzijama organizacije koja uči (Marsick i Watkins, 2003). Ova skala mjeri sedam dimenzija organizacije koja uči na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini te također financijske rezultate i rezultate učenja kao dio skale organizacijskih ishoda. Učitelji su najviše procjene dali na organizacijskoj razini i to na dimenziji osiguravanje strateškog vodstva za učenje, a najniže na individualnoj razini, te unutar nje na dimenziji promicanje propitivanja i dijaloga. Korelacijske analize su pokazale značajne pozitivne korelacije između svih sedam dimenzija organizacije koja uči. Utvrđeno je da s povećanjem životne dobi dolazi do značajnog povećanja timskog učenja i suradnje, te da je osnaživanje ljudi prema zajedničkoj viziji najjače u najmanjim sredinama. Rezultati istraživanja upućuju na to da je za organizacijsku kulturu i kvalitetu učenja od posebne važnosti izgradnja internoga sustava kvalitete koji će omogućiti učinkovite procese institucijskog samovrednovanja te spremnost na ulaganje napora za poboljšanjem vlastite prakse.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba)
- Library & Information Science Abstracts (Lisa )
- (ProQuest, Periodical Acquisions, Michigan)
- MLA International Bibliography
- Education Research Complete with Full Text EBSCO Publishing
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske.