Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 824776

Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi


Katić, Sara
Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 824776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi
(The Use of Assistive Technology in the Assessment of the Correlation Between Joint Attention and Some Environmental and Psychosocial Factors in Preschool Age)

Autori
Katić, Sara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.07

Godina
2016

Stranica
43

Mentor
Pinjatela, Renata

Ključne riječi
združena pažnja; djeca predškolske dobi; motorički poremećaji
(: joint attention; prescholl age; motor disturbances)

Sažetak
Združena pažnja važan je razvojni miljokaz, koji utječe na daljnji djetetov razvoj u području komunikacije, socio-emocionalne i kognitivne domene. Ona označava dijeljenje fokusa između djeteta, roditelja i predmeta ili događaja. Sa 9 mjeseci dolazi do uvjetovanog praćenja pogleda što predstavlja pasivnu združenu pažnju, dok se sa 12 mjeseci javlja spontano praćenje pogledom, odnosno koordinirana združena pažnja. Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati postojanje razlika između djece tipičnog razvoja i djece s razvojnim odstupanjima iste kronološke (predškolske) dobi na varijablama komunikacije, socio-emocionalnog razvoja i združene pažnje s obzirom na neke okolinske čimbenike te postoji li povezanost između okolinskih i psihosocijalnih čimbenika sa frekvencijom združene pažnje uz primjenu asistivne tehnologije. Rezultati su pokazali da postoje razlike između djece iste kronološke tipičnog razvoja i djece s ostupanjima u razvoju na svim varijablama združene pažnje pri čemu su značajnije razlike u slučaju djeteta s poremećajem iz autističnog spektra. Također, pokazalo se da i neki okolinski čimbenici mogu imati utjecaj na združenu pažnju. Ovo je istraživanje pokazalo, unatoč nedostacima koji se odnose na mali i prigodni uzorak sudionika te jednokratnu procjenu, da procjena združene pažnje može imati ulogu u razumijevanju individualnih razlika kod djece u socijalno- emocionalnom razvoju i razvoju govora. Obzirom na potrebu dubljeg razumijevanja čimbenika koji utječu na proces učenja djece, združena pažnja može se koristiti kao čimbenik u pronalaženju optimalnih okolinskih čimbenika u procesu učenja predškolske djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Katić, Sara
Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Katić, S. (2016) 'Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kati\'{c}, Sara}, year = {2016}, pages = {43}, keywords = {zdru\v{z}ena pa\v{z}nja, djeca pred\v{s}kolske dobi, motori\v{c}ki poreme\'{c}aji}, title = {Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti zdru\v{z}ene pa\v{z}nje i nekih okolinskih i psihosocijalnih \v{c}imbenika u pred\v{s}kolskoj dobi}, keyword = {zdru\v{z}ena pa\v{z}nja, djeca pred\v{s}kolske dobi, motori\v{c}ki poreme\'{c}aji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kati\'{c}, Sara}, year = {2016}, pages = {43}, keywords = {: joint attention, prescholl age, motor disturbances}, title = {The Use of Assistive Technology in the Assessment of the Correlation Between Joint Attention and Some Environmental and Psychosocial Factors in Preschool Age}, keyword = {: joint attention, prescholl age, motor disturbances}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font