Pregled bibliografske jedinice broj: 824653
Digitalni darvinizam
Digitalni darvinizam, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, zagreb
CROSBI ID: 824653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalni darvinizam
(Digital darwinism)
Autori
Gašparić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.06
Godina
2016
Stranica
47
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
: darvinizam; digitalna transformacija; opstanak; CODE HALOS; prilagodba
(darwinism; digital transformation; survival; CODE HALOS; adjustment)
Sažetak
Charles Darwin razvio je teoriju evolucije koja objašnjava postanak vrsta i organizama prirodnom selekcijom. Darvinizam objašnjava kako opstanak vrsta ovisi o njihovoj sposobnosti prilagođavanja te evoluiranja kako bi preživjeli. Darwinova teorija primjenjuje se u današnje, moderno doba, kako bi se objasnio razvoj društva i raznih kompanija na tržištu. U ovom radu objasnit će se digitalni darvinizam na primjeru raznih kompanija koje su se razvile i opstale na tržištu te one koje se nisu uspjele prilagoditi i nestale. Proces razvoja tvrtke opisuje se kroz digitalnu transformaciju te primjenu tehnologije i ponašanja društva na sam razvoj. Primjenom novih znanja, proizašlih iz proučavanja korisnika, istraživanja tržišta te novih tehnologija, tvrtka postaje „živi organizam“ koja je u mogućnosti sama evoluirati te biti samoodrživa. Kako bi digitalna transformacija bila uspješna, tvrtka se prilagođava željama i potrebama korisnika. One su specifične i individualne te se razlikuju od korisnika do korisnika. Tvrtka se prilagođava korisniku korištenjem CODE HALOSa iz kojeg može mapirati korisnikovo ponašanje i definirati životni ciklus korisnika. Digitalna transformacija će biti pojašnjena istraživanjem tvrtke Cognizant. Navedeno istraživanje prikazuje proces prilagodbe kompanija koje su prihvatile postojanje digitalnog darvinizma te su digitalnom transformacijom nadmašile konkurenciju i opstale na tržištu. Tvrtke koje su uspjele nadmašiti proces digitalnog darvinizma, ostvaruju značajan porast vrijednosti u sekundarnoj ekonomiji. Sekundarna ekonomija je brzorastuća, automatska i nevidljiva te stvara potpuno nove vrijednosti na tržištu. Ukoliko tvrtke imaju visoku vrijednost u sekundarnoj ekonomiji, znači da imaju veliku bazu znanja, iskorištavaju prednosti tehnologije, u potpunosti razumiju korisnika te se prilagođavaju njegovim potrebama i željama. Ista teorija primjenjiva je i na društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti