Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 824522

Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara


Šporčić, Berislav
Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 824522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara
(The relationship between gaming motivation and self-concept clarity with tendency toward problematic gaming)

Autori
Šporčić, Berislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
29.06

Godina
2016

Stranica
48

Mentor
Glavak Tkalić, Renata

Ključne riječi
problematično igranje videoigara; motivi za igranje videoigara; jasnoća pojma o sebi; online videoigre
(problematic online gaming; motives for playing online video games; self-concept clarity; online video games)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara, te istražiti postoje li razlike između rekreativnih, rizičnih i problematičnih igrača u motivima za igranje videoigara. U istraživanju su analizirani podaci od 509 igrača (M=23.14, SD=4.66) videoigara mlađe odrasle dobi iz Republike Hrvatske. Mjerni instrumenti korišteni u istraživanju putem online ankete su Upitnik motiva za igranje online videoigara (eng. Motives For Online Gaming Questionnaire – MOGQ), Skala jasnoće pojma o sebi (eng. Self-Concept Clarity Scale – SCC) i Skala problematičnog igranja videoigara (eng. The Internet Gaming Disorder Scale – IGD-9). Problematično igranje videoigara bilo je u pozitivnoj korelaciji s motivima društvenosti, natjecateljstva, nošenja s problemima, fantaziranja i eskapizma te u negativnoj s jasnoćom pojma o sebi. Utvrđeno je da su, nakon kontrole dobi i vremena provedenog u igranju videoigara, motivi za igranje videoigara i jasnoća pojma o sebi zajedno objasnili 22.4% varijance problematičnog igranja videoigara. Pri tome su motiv eskapizma i jasnoća pojma bili prediktori sa značajnim doprinosom u objašnjenju problematičnog igranja videoigara. Nadalje, utvrđeno je da se sve tri skupine igrača međusobno statistički značajno razlikuju u motivima eskapizma i fantaziranja, dok se u motivima društvenosti, natjecateljstva i nošenja s problemima rekreativni igrači značajno razlikuju od rizičnih i problematičnih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Glavak Tkalić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šporčić, Berislav
Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Šporčić, B. (2016) 'Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}por\v{c}i\'{c}, Berislav}, year = {2016}, pages = {48}, keywords = {problemati\v{c}no igranje videoigara, motivi za igranje videoigara, jasno\'{c}a pojma o sebi, online videoigre}, title = {Povezanost motiva za igranje videoigara i jasno\'{c}e pojma o sebi sa sklonosti prema problemati\v{c}nom igranju videoigara}, keyword = {problemati\v{c}no igranje videoigara, motivi za igranje videoigara, jasno\'{c}a pojma o sebi, online videoigre}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}por\v{c}i\'{c}, Berislav}, year = {2016}, pages = {48}, keywords = {problematic online gaming, motives for playing online video games, self-concept clarity, online video games}, title = {The relationship between gaming motivation and self-concept clarity with tendency toward problematic gaming}, keyword = {problematic online gaming, motives for playing online video games, self-concept clarity, online video games}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font