Pregled bibliografske jedinice broj: 824522
Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara
Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 824522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara
(The relationship between gaming motivation and self-concept clarity with tendency toward problematic gaming)
Autori
Šporčić, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.06
Godina
2016
Stranica
48
Mentor
Glavak Tkalić, Renata
Ključne riječi
problematično igranje videoigara; motivi za igranje videoigara; jasnoća pojma o sebi; online videoigre
(problematic online gaming; motives for playing online video games; self-concept clarity; online video games)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost motiva za igranje videoigara i jasnoće pojma o sebi sa sklonosti prema problematičnom igranju videoigara, te istražiti postoje li razlike između rekreativnih, rizičnih i problematičnih igrača u motivima za igranje videoigara. U istraživanju su analizirani podaci od 509 igrača (M=23.14, SD=4.66) videoigara mlađe odrasle dobi iz Republike Hrvatske. Mjerni instrumenti korišteni u istraživanju putem online ankete su Upitnik motiva za igranje online videoigara (eng. Motives For Online Gaming Questionnaire – MOGQ), Skala jasnoće pojma o sebi (eng. Self-Concept Clarity Scale – SCC) i Skala problematičnog igranja videoigara (eng. The Internet Gaming Disorder Scale – IGD-9). Problematično igranje videoigara bilo je u pozitivnoj korelaciji s motivima društvenosti, natjecateljstva, nošenja s problemima, fantaziranja i eskapizma te u negativnoj s jasnoćom pojma o sebi. Utvrđeno je da su, nakon kontrole dobi i vremena provedenog u igranju videoigara, motivi za igranje videoigara i jasnoća pojma o sebi zajedno objasnili 22.4% varijance problematičnog igranja videoigara. Pri tome su motiv eskapizma i jasnoća pojma bili prediktori sa značajnim doprinosom u objašnjenju problematičnog igranja videoigara. Nadalje, utvrđeno je da se sve tri skupine igrača međusobno statistički značajno razlikuju u motivima eskapizma i fantaziranja, dok se u motivima društvenosti, natjecateljstva i nošenja s problemima rekreativni igrači značajno razlikuju od rizičnih i problematičnih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Renata Glavak Tkalić
(mentor)