Pregled bibliografske jedinice broj: 824421
Pokazuju li hiperaktivnija djeca više simptoma agresivnosti?
Pokazuju li hiperaktivnija djeca više simptoma agresivnosti? // Ljetopis Socijalnog Rada, 23 (2016), 1; 87-121 doi:10.3935/ljsr.v23i1.93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 824421 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokazuju li hiperaktivnija djeca više simptoma agresivnosti?
(Do more hyperactive children show more symptoms of aggression?)
Autori
Velki, Tena ; Dudaš, Manuela
Izvornik
Ljetopis Socijalnog Rada (1846-5412) 23
(2016), 1;
87-121
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ADHD ; vršnjačko nasilje ; vršnjačka viktimizacija ; djeca osnovnoškolske dobi
(ADHD ; aggression ; peer violence ; peer victimisation ; elementary school children.)
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada bio provjeriti razlikuju li se djeca koja prema samoprocjeni zadovoljavaju kriterije za dijagnozu jednog od tri tipa deficita pažnje/hiperaktivnog poremećaja (engl. skraćeno ADHD ; predominantno hiperaktivno-impulzivni tip, predominantno nepažljivi tip, kombinirani tip) i koja su prema samoprocjeni suspektna na ADHD (imaju 4 ili 5 simptoma ADHDa)s obzirom na razinu i vrstu vršnjačkog nasilja (verbalno, tjelesno, elektroničko), agresivnosti (proaktivna, reaktivna) i vršnjačke viktimizacije (verbalna, tjelesna, elektronička) u odnosu na djecu koja samoprocjenjuju da nemaju simptome ADHD-a. U istraživanju je sudjelovao 501 učenik (50, 7% dječaka i 49, 3% djevojčica) četvrtih, šestih i osmih razreda iz šest osnovnih škola. Raspon dobi bio je od 10 do 16 godina, a prosječna dob 12, 72 godine (SD = 1, 62). Učenici su popunili Upitnik reaktivno-proaktivne agresje (RPQ ; Raine i sur., 2006.), Upitnik o nasilju među školskom djecom (UNŠD ; Velki, 2012.b) i Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti-pažnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006.). Utvrđeno je da djeca koja prema samoprocjeni zadovoljavaju kriterije za dijagnozu ADHD-a i djeca koja su prema samoprocjeni suspektna za razvoj ADHD-a izražavaju veću razinu agresivnosti i nasilja u odnosu na djecu koja prema samoprocjeni nemaju ADHD, ali takva su djeca i češće žrtve vršnjačkog nasilja. Više razine nasilja i agresivnosti pronađene su kod djece s kombiniranim tipom i predominantno hiperaktivno-impulzivnim tipom ADHD-a. Možemo zaključiti kako simptomi hiperaktivnosti i impulzivnosti djetetu predstavljaju veći problem od simptoma nepažnje, osobito kad je u pitanju agresivnost i vršnjačko nasilje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Cabell’s Directories
- Directory of Open Access Journals
- EBSCO
- ERIH PLUS
- Scopus
- Social Science Citation Index
- Studies on Women and Gender Abstracts